پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

افشای کمک پنهانی فرانسه به ارتش روسیه

افشای کمک پنهانی فرانسه به ارتش روسیه

 روزنامه لوموند روز چهارشنبه نوشت که احتمالا از سرمایه گذاری شرکت فرانسوی توتال در میعانات گازی شرکت نواتک روسیه، برای تولید سوخت جت های جنگنده ارتش روسیه که در جنگ اوکراین فعال هستند، استفاده می شود.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ این ادعای لوموند بر اساس داده های بازار انرژی و دریافتی از گروه کنشگر گلوبال ویتنس، حاکیست که سوخت جت های نیروی هوایی روسیه از میعانانت گازی تامین شده توسط ترنفتگاز تولید می شود که ۴۹ درصد از سهام آن در اختیار توتال انرژیز قرار دارد.

توتال انرژی با پذیرش در اختیار داشتن سهام در ترنفتگاز و عرضه همه میعانات گازی تولید شده در این شرکت به نواتک، اعلام کرد که هیچگونه تاسیسات زیرساختی روسیه را که محصول آن در اختیار ارتش این کشور قرار داده شود، اداره نمی کند.

روزنامه لوموند توانسته رد زنجیره تامین را از حوزه ترموکاراستوویه در سیبری تا پایگاه های موروزوسکایا و مالشوو نیروهای هوایی ارتش روسیه را پیگیری کرده که در هر کدام یک اسکادران هواپیمای جنگنده چند منظوره مستقر شده اند.

سازمان های غیردولتی می گویند از که از این پایگاه ها برای حمله به اهدافی درون اوکراین استفاده می شود.

شرکت توتال انرژی به علت پیروی نکردن از دیگر شرکت های بزرگ انرژی غربی برای بیرون آوردن سرمایه گذاری هایش از تاسیسات روسیه، هدف انتقاد قرار گرفته است.

این شرکت فرانسوی توتال انرژی در بیانیه ای خود با تائید فروش میعانات گازی تولید شده در ترنفتگاز به صورت کامل به نواتک، دوباره با شدیدترین لحن، بر محکومیت تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تاکید کرد.

مقام‌های اتحادیه اروپا از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین به دنبال کاهش سهم گاز وارداتی از روسیه در مصرف انرژی خود هستند. این درحالی است که نگرانی‌هایی نیز در زمینه ادامه صادرات گاز از طریق خط لوله «نورد استریم ۱» پدید آمده است. انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق «نورد استریم ۱» از هفته گذشته برای تعمیرات سالانه متوقف شده و احتمال قطع کامل جریان گاز روسیه، کابوس زمستان سخت را برای قاره سبز به تصویر کشیده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *