شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

القدس العربی: چرا نتانیاهو ، بن سلمان و السیسی خواستار ابقای ترامپ هستند؟

القدس العربی: چرا نتانیاهو ، بن سلمان و السیسی خواستار ابقای ترامپ هستند؟

*این دوره از انتخابات آمریکا، تحت تاثیر ناآرامی‌های مردمی و تنش‌هایی که به دنبال تبعیض نژادی و در نتیجه سیاست‌های دونالد ترامپ در این کشور ایجاد شده، همراه با ویژگی‌های بی سابقه‌ای است، بویژه آنکه ترامپ اعلام کرده است به بهانه تقلب، نتیجه انتخابات را در صورتی که به نفع وی نباشد، قبول نمی‌کند.

در عصر جدید، توجه بی اندازه به انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا، در حیات سیاسی بین المللی، تبدیل به یکی از مسلمات شده است، این در حالی است که هیچ تحول داخلی در دیگر کشور‌های دنیا از چنین میزان از اهمیت و توجه برخوردار نمی‌شود. در این میان دشمنان و هم پیمانان آمریکا هر دو یک اندازه به انتخابات آن توجه اقبال نشان می‌دهند.

 نوشت:

به گزارش«انتخاب» القدس العربی در ادامه این مطلب آمده است: این دوره از انتخابات آمریکا، تحت تاثیر ناآرامی‌های مردمی و تنش‌هایی که به دنبال تبعیض نژادی و در نتیجه سیاست‌های دونالد ترامپ در این کشور ایجاد شده، همراه با ویژگی‌های بی سابقه‌ای است، بویژه آنکه ترامپ اعلام کرده است به بهانه تقلب، نتیجه انتخابات را در صورتی که به نفع وی نباشد، قبول نمی‌کند.

انتخابات آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که برخی نظام‌های مبتنی بر تبعیض نژادی و مستبد، که به نحوی از سیاست‌های ترامپ بهره برده و مورد حمایت او قرار گرفته اند، امیدوارند وی در منصب خود باقی بماند.

از آن جمله است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که هدایای زیادی از ترامپ گرفته است، همانطور که رئیس جمهور آمریکا در سه دوره انتخابات کنیسه که نتانیاهو در شرایط بدی در آن قرار گرفته بود، دخالت مستقیم داشته و از مهمترین هدایای ترامپ به نتانیاهو، انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی، چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌ها و اراضی فلسطین در کرانه باختری و غور اردن در ضمن معامله قرن، برای رسیدن به توافق‌های عادی سازی بین اسرائیل و امارات، بحرین و سودان است.

دیگر حاکمی که روی ماندن ترامپ در قدرت حساب باز کرده، ولی عهد سعودی، محمد بن سلمان است، که توافق‌های خرید سلاح زیادی به ارزش صد‌ها میلیارد دلار را با ترامپ امضا کرده و مانند پدرش اهانت‌های رئیس جمهور آمریکا در خصوص پرداخت میلیارد‌ها دلار برای حمایت از تخت پادشاهی سعودی را تحمل کرده است. همچنین، لازم است میلیارد‌ها دلار از ثروت ملت سعودی به عنوان فدیه به ترامپ پرداخت شود، تا وی بر جنایت‌های بن سلمان در استانبول در رابطه با ترور خاشقچی، سرپوش گذاشته و مانع از محاکمه، ولی عهد شود.

سومین شخصیت سیاسی که خواستار ماندن ترامپ است، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر است که ترامپ وی را «مردی خوب» توصیف می‌کند و در برابر چشمان سران جهان در نشست گروه ۷ در بیاریتز فرانسه، که در سال گذشته برگزار شد، به وی لقب «دیکتاتور برتر» را داد.

السیسی هرگز فراموش نمی‌کند که رئیس جمهور فعلی آمریکا به کلی از پرونده نظام مصر که پر است از تجاوز‌های وحشتناک به حقوق بشر، چشم پوشی کرده و در رابطه با ایجاد تعدیل‌هایی در قانون اساسی، که السیسی از طریق همه پرسی ایجاد کرده و مبتنی بر بقای او در قدرت تا سال ۲۰۳۰ است، سکوت کرد.

تنها این افراد اندک در خاورمیانه هستند که خواستار باقی ماندن ترامپ در کاخ سفیدند، این مستبدان و حاکمان سرکشی که شخص ترامپ را آینه اعتقادات و دیدگاه‌های خود می‌دانند و شکست او برای آن‌ها به معنای شکست برنامه‌های نژادیشان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *