جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

المشاط در دیدار با یک مقام سازمان ملل: محاصره یمن توسط آمریکا جنایت جنگی است

المشاط در دیدار با یک مقام سازمان ملل: محاصره یمن توسط آمریکا جنایت جنگی است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن محاصره یمن از سوی آمریکا را که زندگی بیش از ۲۵ میلیون یمنی را تحت تاثیر قرار داده است، «جنایت جنگی» خواند.

به گزارش ایسنا، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز سه شنبه در دیدار با «ویلیام دیوید گریسلی» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه یمن به درد و رنج و مشکلات انسانی همه آحاد ملت یمن به خصوص بیمارانی که به دلیل محاصره فرودگاه صنعاء قادر به سفر به خارج از کشور نیستند، پرداخت.

المشاط اظهار کرد که محاصره یمن از سوی آمریکا جنایت جنگی است که جان بیش از ۲۵ میلیون یمنی را تحت تاثیر قرار داده است و ائتلاف متجاوز به فرماندهی آمریکا در دوره گذشته با ممانعت از دستیابی آنها به هر گونه پیشرفت در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه و رفع محاصره و محدودیت‌ها بر بنادر و محاصره فرودگاه بین المللی صنعا، تلاش‌های نماینده سابق سازمان ملل در امور یمن را خنثی کرده و اکنون در صدد بی اثر کردن تلاش‌های نماینده جدید سازمان ملل هستند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل خواست به کشورهای متجاوز و در راس آن آمریکا فشار بیاورند تا محاصره را رفع کرده و به کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی اجازه ورود به بندر الحدیده را بدهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *