پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

” المطری ” : هر ده دقیقه یک کودک در یمن می میرد / 8 میلیون یمنی در انتظار کمک های انسان دوستانه

” المطری ” : هر ده دقیقه یک کودک در یمن می میرد / 8 میلیون یمنی در انتظار کمک های انسان دوستانه

سرویس بین الملل  رواپرس ” :

عبدالکریم المطری معاون بین الملل بنیان توسعه یمن در نشست نقض حقوق بشر توسط آمریکا در منطقه غرب آسیا، اظهار کرد:هدف اصلی کشور‌ها غربی نابودی حقوق بشر است و در این میان خاورمیانه در گیر مسائل مختلفی از جمله جنگ و معضلات طایفه‌ای است که صد هزار نفر را قربانی خود کرده است.

معاون بین الملل بنیان توسعه یمن بیان کرد:اگر اتفاق کوچکی برای یک فرد غربی رخ دهد همه نهاد‌ها به دنبال دفاع از حقوق آن فرد هستند، اما نسبت به مسائل دیگر نظیر کشتار مردم یمن بی تفاوت هستند.

وی ادامه داد:غرب به دنبال فتنه در بین کشور‌های اسلامی است و می‌خواهد دین اسلام را یک دین تروریستی معرفی کند.

المطری افزود:حداقل هشت میلیون نفر یمنی به کمک‌های بشر دوستانه فوری نیاز دارند در هر ده دقیقه یک کودک یمنی می‌میرد و این نماد نقض حقوق بشر توسط آمریکا در غرب آسیا است.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای یمنی -یمنی در سوئد، ادامه داد: در این مذاکرات طرف های مقابل تاکید می‌کنند که باید بندر الحدیده تحویل داده شود، اما حرفی از بندر عدن و فرودگاه نمی‌زنند.آنها خواستار تسلیم ما در برابر کشورهایی هستند که چهار سال کشورما را مورد تجاوزر قرار داده اند و می خواهند این بندر را در اختیار آنها قرار بدهیم.

معاون بین الملل بنیان توسعه یمن تصریح کرد:هدف ما رسیدن به یک دوره انتقالی است تا محاصره یمن برطرف شود، اما طرف های مقابل مخالفت می کنند.

وی تاکید کرد:ما حقوق خود را بر اساس قانون قرآن به دست خواهیم آورد و به قول شهید بدرالدین اگر می‌خواهیم به صلح برسیم باید سلاح به دست بگیریم.

المطرح تشریح کرد:هدف کشور‌ها متجاوز و حتی نهاد‌ها و سازمان‌ها این است ملت یمن را یک ملت وابسته کنند تا دوباره به قیومیت عربستان بازگردد، اما این ملت با استقامت خود نمی گذارد این هدف عملیاتی شود.

وی تاکید کرد:ملت ما ثروت زیادی دارد که با اتکا بر آن‌ها موفق خواهد شد و ملت‌های دیگر در منطقه را نیز کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *