پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

انتقاد مکزیک از لغو نشدن تحریم‌های آمریکا علیه کوبا

انتقاد مکزیک از لغو نشدن تحریم‌های آمریکا علیه کوبا

 مکزیک چهارشنبه شب خودداری آمریکا از لغو تحریم‌های تجاری ۶۰ ساله علیه کوبا برغم درخواست‌های مکرر و تقریباً متفق القول جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به این تحریم‌ها را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از شینهوا، خوان رامون د لا فوئنته، نماینده دائم مکزیک در سازمان ملل متحد، در نشست مجمع عمومی این سازمان در مورد مطالعه پیش‌نویس قطعنامه کوبا برای لغو تحریم‌ها گفت که تحریم‌ها نه تنها به اقتصاد کوبا، بلکه به سلامت و رفاه کوبایی‌ها آسیب می‌زند.

وی افزود، این تحریم‌ها مانع همکاری‌های بین المللی مهم شده است. حتی در زمان‌های بحرانی مانند همه گیری جهانی کرونا و حوداث طبیعی مانند طوفان «ایان» که بخش‌هایی از غرب کوبا را در ماه سپتامبر ویران کرد، آمریکا حاضر نشد تحریم‌های خود را کاهش دهد.

وی گفت: «ما دیده‌ایم که چگونه تحریم مانع ورود تجهیزات پزشکی برای مقابله با همه‌گیری و همچنین غذا برای مردم کوبا شد.»

وی تاکید کرد: « رنج دادن غیرنظامیان و اعمال گرسنگی رفتار دیگری است که قوانین بشردوستانه بین‌المللی ممنوع کرده است.»

این تحریم‌ها ناقض اعلامیه سازمان ملل در مورد اصول حقوق بین‌الملل است که اقدامات قهری یا تحریم‌های یکجانبه برای اهداف سیاسی را رد می‌کند.

د لا فوئنته از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و کشورهای عضو خواست به درخواست خود برای پایان دادن به تحریم‌های کوبا ادامه دهند؛ درخواستی که ادامه رد آن توسط آمریکا غیرقابل قبول است.

سال گذشته برای بیست و نهمین بار متوالی، ۱۸۴ کشور به لغو تحریم‌های کوبا رای مثبت دادند اما آمریکا و اسرائیل به آن رای منفی دادند.

بر اساس برآوردهای کوبا، تحریم‌های آمریکا علیه این کشور جزیره‌ای آمریکای مرکزی بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار ضرر اقتصادی وارد کرده است که علاوه بر توقف توسعه کوبا، کیفیت زندگی مردم آن را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *