جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

انهدام هسته تروریستی پیش از انجام عملیات در استانبول

انهدام هسته تروریستی پیش از انجام عملیات در استانبول

تهران – ایرنا – ترکیه از انهدام یک هسته تروریستی دستگیری ۳ عضو آن و کشف و ضبط مواد آماده انفجار از آنها در استانبول خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از آناتولی، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی یک هسته تروریستی را در استانبول متلاشی و مواد منفجره آماده انفجار را از آنها کشف و ضبط کردند.
سویلو در توییتی در حساب توییتر خود توضیح داد که تیم های ضد تروریستی به یک هسته تروریستی وابسته به سازمان DKP/BÖG در منطقه «سنجک تپه» (Sanjaktepe) استانبول هجوم بردند.
وی گفت که در این عملیات ۳ تروریست دستگیر و ۵ کیلوگرم مواد آماده انفجار و مهمات از آنها کشف و ضبط شد.
وزیر کشور ترکیه افزود که این گروهک تروریستی متلاشی شده است.
منابع امنیتی ترکیه در فروردین هم از دستگیری ۱۳ فرد مظنون به عضویت در شبکه تروریستی داعش در شهر استانبول این کشور خبر دادند.
منابع امنیتی ترکیه به خبرگزاری آناتولی این کشور گفتند که واحدهای مبارزه با تروریسم اداره امنیت استانبول برای دستگیری افراد مظنون به فعالیت برای گروه داعش که برای فعالیت های تروریستی در این شهر برنامه ریزی می کردند، وارد عمل شدند.
این منابع افزودند: واحدهای مبارزه با تروریسم عملیات همزمان خود را در ۱۵ آدرس در هفت منطقه استانبول انجام دادند و ۱۳ فرد مظنون با تابعیت های خارجی را که مظنون به عضویت در گروه داعش هستند، دستگیر کردند.
به گفته این منابع، مقادیر زیادی مدارک سازمانی و مطالب دیجیتالی از دستگیر شدگان کشف و ضبط شد و آنها برای طی مراحل قانونی به اداره امنیت ترکیه منتقل شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *