شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

بحران تورم و هزینه‌های زندگی، مردم بروکسل را به خیابان‌ها کشاند

بحران تورم و هزینه‌های زندگی، مردم بروکسل را به خیابان‌ها کشاند

هزاران نفر از مردم بلژیک روز جمعه در اعتراض به افزایش هزینه های زندگی به خیابان های بروکسل آمدند و با ازدحام و فشار مضاعف به سیستم های حمل و نقل عمومی، اجلاس هفته جاری اتحادیه اروپا را مختل کردند ، معترضان در این تجمع اعتراضی با توجه به اینکه تورم در سراسر اروپا افزایش یافته است خواستار پرداخت حقوق بیشتر و برخورداری از شرایط کاری بهتر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس بروکسل اعلام کرد که ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این تظاهرات که از سوی اتحادیه های کارگری به نمایندگی از بسیاری از کارکنان بخش دولتی سازماندهی شده بود، شرکت کردند.

معترضان در این تجمع اعتراضی با توجه به اینکه تورم در سراسر اروپا افزایش یافته است خواستار پرداخت حقوق بیشتر و برخورداری از شرایط کاری بهتر شدند.

نرخ برق و گاز در بلژیک در پی حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته است. نرخ تورم بلژیک نیز در ماه نوامبر به ۱۰.۶۳ درصد رسید، در حالی که تورم مصرف کننده در منطقه یورو حدود ۱۰ درصد اعلام شد.

تظاهرات معترضان به طور مسالمت آمیز به پایان رسید، اما مقام های فرودگاهی بروکسل گفتند که پروازها در نتیجه این اعتراض لغو می شود و پلیس محلی نیز از مختل شدن ترافیک شهری خبر داد.

آمارهای جدید درخصوص تورم و هزینه سوخت حاکی از آن است که بحران انرژی در اروپا درپی وقوع جنگ اوکراین تازه آغاز شده و سال آینده میلادی این بحران وخیم‌تر خواهد شد به گونه ای که بزودی هزینه ماهانه برق در اروپا از ۱۶۰ به ۵۰۰ یورو می‌رسد.

از زمان وقوع جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تکاپو برای مقابله با بحران انرژی (ناشی از تحریم های خود بر بخش انرژی روسیه) هستند. تا پیش از وقوع این جنگ، ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا ۴۰ درصد به گاز و ۳۰ درصد نیز به نفت خام روسیه متکی بودند، حال با مواجه شدن این کشورها با کاهش ذخایر انرژی، هزینه برق در بسیاری از کشورهای اروپایی سه برابر شده است.

تحلیلگران اقتصادی در «گلدمن ساکس» (Goldman Sachs)، دومین بانک سرمایه گذاری بزرگ آمریکایی درجهان می گویند سال آتی میلادی حتی می تواند برای اروپا وخیم تر باشد چراکه با توجه به وضعیت داده های آماری اقتصادی در ماه اکتبر در اروپا، مجموع هزینه انرژی در سراسر اروپا در سال ۲۰۲۳ می تواند تا دو تریلیون دلار افزایش یابد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *