شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

بیستمین سالگرد 11 سپتامبر زیر سایه خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان / پیام ضبط شده بایدن !

بیستمین سالگرد 11 سپتامبر زیر سایه خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان / پیام ضبط شده بایدن !

*بیستیمن سالگرد حملات تروریستی القاعده به آمریکا درحالی برگزار می‌شود که آمریکا پس از 20 سال جنگ و اشغال افغانستان برای شکست القاعده و طالبان بدون هیچ دستاوردی به صورت مفتضحانه از این کشور خارج شد. خروج آمریکا و تسلط طالبان بر افغانستان انتقادات زیادی را علیه دولت بایدن در آمریکا و سایر کشورهای جهان به راه انداخته است.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت بیستیمن سالگرد قربانیان حملات 11 سپتامبر خواستار اتحاد و وحدت در جامعه آمریکا شد.

به گزارش  فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا یک روز مانده به برگزاری سالگرد حملات تروریستی 11 سپتامبر که در آن 2977 نفر کشته شدند، خواستار وحدت و اتحاد ملی در ایالات متحده آمریکا شد.

بایدن در یک پیام ضبط شده به مناسبت بیستیمن سالگرد حملات 11 سپتامبر یاد و خاطره قربانیان این حادثه و هزاران مجروح آن و همچنین آتش نشانان، پزشکان، پرستاران و نیروهای امدادی که جان خود را در ماموریتهای پس از این حادثه به خطر انداختند گرامی داشت.

رئیس جمهوری آمریکا، وحدت ملی را بزرگترین درس حملات 11 سپتامبر برای جامعه متنوع آمریکا خواند و تاکید کرد، وحدت به این معنی نیست که همه ما باید یک چیز را باور کنیم بلکه باید به عنوان یک ملت به یکدیگر احترام بگذاریم و به هم ایمان داشته باشیم.

کاخ سفید این ویدئو را در آستانه برگزاری مراسم سالگرد 11 سپتامبر منتشر کرده است. بایدن قرار است روز دوشنبه از سه نقطه محل این حملات تروریستی بازید کند.

بنابر اعلام کاخ سفید، بایدن و «جیل بایدن» همسرش قرار است روز شنبه با سفر به نیویورک از محل برجهای دوقلوی تجارت جهانی که محل برخورد دو هواپیمای تروریستها به آن و کشته شدن 2753 نفر بود دیدن کند.

بایدن همچنین قرار است با سفر به «آرلینگتون» در ویرجینا در محل ساختمان وزارت دفاع که سومین هواپیما به آن برخورد کرد حضور یابد. بایدن همچنین به «شانکسویل» در پنسیلوانیا که محل فرود چهارمین هواپیما که قرار بود به ساختمان کنگره آمریکا کوبیده شود نیز سفر خواهد کرد.

بیستیمن سالگرد حملات تروریستی القاعده به آمریکا درحالی برگزار می‌شود که آمریکا پس از 20 سال جنگ و اشغال افغانستان برای شکست القاعده و طالبان بدون هیچ دستاوردی به صورت مفتضحانه از این کشور خارج شد. خروج آمریکا و تسلط طالبان بر افغانستان انتقادات زیادی را علیه دولت بایدن در آمریکا و سایر کشورهای جهان به راه انداخته است.

انتهای پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *