چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

اخبار داغ

تجمع گسترده آمریکایی‌ها علیه اقدام تروریستی ترامپ

تجمع گسترده آمریکایی‌ها علیه اقدام تروریستی ترامپ

 

*فراخوان سراسری تجمع در مخالفت با هرگونه درگیری نظامی و تحریم ایران به دعوت گروه‌های صلح طلب “کدپینک”، یاران صلح مسلمانان، کهنه سربازان برای صلح، اتحاد فراگیر ضد جنگ، اتحاد صلح و عدالت، سیاست خارجی زنان، جهان فراتر از جنگ، مقاومت عمومی و صدا برای ضدخشونت انجام شده است.

نیویورک- ایرنا- هزاران آمریکایی روز شنبه در ۷۰ شهر آمریکا در اعتراض به اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تجمع کردند.

این فراخوان که از روز گذشته صادر شد، باعث جوشش مردم ضد جنگ در خیابان‌ها و تجمع در مقابل امکان سیاسی آمریکا همچون کاخ سفید شد.

در نیویورک هم این تجمع در “میدان تایمز” برگزار شد. تجمع کنندگان شعارهایی علیه جنگ با ایران و عراق سر دادند و همچنین خواستار آزادی فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها شدند.

فراخوان سراسری تجمع در مخالفت با هرگونه درگیری نظامی و تحریم ایران به دعوت گروه‌های صلح طلب “کدپینک”، یاران صلح مسلمانان، کهنه سربازان برای صلح، اتحاد فراگیر ضد جنگ، اتحاد صلح و عدالت، سیاست خارجی زنان، جهان فراتر از جنگ، مقاومت عمومی و صدا برای ضدخشونت انجام شده است.

خواسته اصلی این تجمع “مخالفت با اعزام بیشتر نیروهای آمریکایی به عراق یا خاورمیانه”، “خروج فوری آمریکا از عراق” و ” مخالفت با جنگ و تحریم علیه ایران” اعلام شده است.

در این تجمع با اشاره به تصمیم رئیسان جمهوری آمریکا برای اعزام نیرو به خاورمیانه و شروع جنگ‌های خانمان‌سوز اعلام شد: بیش از یک میلیون عراقی در طی ۱۸ سال گذشته بر اثر اشغال، بمب گذاری و تحریم ایالات متحده جان باختند.

آنها به کشته یا مجروح شدن ده‌ها هزار سرباز آمریکایی متعاقب این تصمیم کاخ سفید هم اشاره کردند و یادآور شدند: دولت ایالات متحده بیش از “سه تریلیون دلار” برای “اشغال مداوم و بمباران این کشور نفت خیز” خرج کرده است.

گروه‌های برگزار کننده این تجمع تاکید کردند: ترامپ به جای اینکه ایالات متحده را از این جنگ بی پایان خارج کند ، نیروهای آمریکایی را به منطقه گسیل کرده و به جنگ با ایران تهدید می کند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این تجمع، لزوم استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است و تاکید کرده اند نباید این موضوع تحت تاثیر قرار گیرد.

همچنین شامگاه گذشته نیز جمع زیادی در مقابل منزل سناتور چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا در نیویورک حضور یافتند و با سردادن شعارهایی، خواستار جلوگیری از هرگونه جنگ شدند.

قرار است تجمع مشابهی در کانادا هم برگزار شود.

خبر در حال تکمیل است

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *