جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

تحریم‌های چین علیه آمریکا، صدای «بلینکن» را درآورد

تحریم‌های چین علیه آمریکا، صدای «بلینکن» را درآورد

وزیر خارجه آمریکا اقدام چین در اعمال تحریم علیه چند و فرد آمریکایی و کانادایی در رابطه با اتهام‌زنی‌های واشنگتن ضد پکن را محکوم کرد.

به گزارش فارس، تحریم‌های چین علیه چند فرد و نهاد آمریکایی صدای اعتراض آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن را در آورد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پیامی توییتری اقدام چین در اعمال تحریم علیه آمریکا و چین را محکوم کرد و به تکرار اتهام زنی علیه چین دست زد.

دولت چین روز شنبه (دیروز) چند فرد و نهاد آمریکایی و کانادایی را در ارتباط با اتهام‌زنی‌های این دو کشور غربی درباره وضعیت حقوق بشر چین، مورد تحریم قرار داد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا و کانادا هفته گذشته تحریم‌های یکجانبه‌ای را بر اساس شایعات و اطلاعات نادرست درباره استان سین‌کیانگ وضع کردند. در پاسخ طرف چینی تصمیم گرفت در مقابل، شماری از مقامات و نهادهای این دو کشور را تحریم کند.

وزیر خارجه آمریکا در پیام توییتری خود نوشت: «ما تحریم‌های جمهوری خلق چین علیه دو عضو مستقل و فراحزبی “کمیسیون ایالات متحده درباره آزادی مذهبی بین‌المللی” را محکوم می‌کنیم».

آنتونی بلینکن افزود: «تلاش‌های پکن برای خاموش کردن انتقادات درباره نقض حقوق بشر در سین کیانگ تنها باعث افزایش توجهات بین‌المللی (به این موضوع) کمک می‌کند».

پیش از این وزارت امور خارجه چین به کشورهای غربی توصیه کرده بود، دست از اقدامات سیاسی تحریک‌آمیز در قبال مسائل مربوط به استان سین‌کیانگ بردارند، مداخله در امور داخلی چین را متوقف کنند و در غیر این صورت با عواقب آن مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *