پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

تحقیر اماراتی ها در تل آویو

تحقیر اماراتی ها در تل آویو

 درحالی که کمتر از یک هفته از آغاز پروازهای مستقیم میان امارات و سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد، روز شنبه مقامات فرودگاه بن گوریون تل‌آویو به ۲ مسافر شرکت خطوط هوایی “فلای دوبی” امارات اجازه ورود نداد

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی “آی ۲۴ نیوز”، یک زن و شوهر اماراتی شرکت خطوط هوایی فلای دبی با وجود دعوت یک شرکت اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی، اجازه ورود به تل‌آویو را نیافتند.

به دنبال این اقدام، دو مسافر یاد شده در اعتراض به این برخورد با اولین پرواز به دبی بازگشتند.

مسؤولان صهیونیستی مدعی شدند که دلیل ممانعت از ورود این ۲ نفر نقص مدارک بوده است.

پس از این رویداد، از پرواز ۱۰ صهیونیست از جمله “رونین نمنی” مالک شبکه “کافیه کافیه” و از معروف‌ترین بازرگانان صهیونیست به دبی جلوگیری شد.

وی در این باره گفت: باید در یک سفر کاری به دبی می‌رفتیم، اما به خاطر آنچه اشتباه در ویزا اعلام شد، به ما اجازه سفر داده نشد.

ایرلاین‌های صهیونیستی مدعی هستند که ماه آینده حدود ۵۰ هزار صهیونیست به دبی سفر خواهند کرد.

پنج ایرلاین شامل سه ایرلاین اسرائیلی و ۲ ایرلاین اماراتی بیش از ۳۰۰ سفر را بین اسرائیل و امارات برعهده خواهند داشت.

وجود چنین مشکلاتی در میان امارات و رژیم صهیونیستی در حالی است که وزارت امور خارجه این رژیم روز شنبه از سفر نخستین گروه از گردشگران صهیونیست به دبی خبر داد.

این اتفاق درست پس از آن روی می‌دهد که شرکت فلای دبی امارات، نخستین پروازهای مستقیم خود از دبی به تل‌آویو را پنجشنبه هفته گذشته آغاز کرد.

چند هفته پیش نیز یک هیأت اماراتی به تل‌آویو سفر کرد و در آن دیدار، دو طرف ۴توافقنامه همکاری در فرودگاه بن گوریون امضا کردند که از جمله آن لغو روادید میان دو طرف بود.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *