پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” ترامپ ” در دیدار با ” ماکرون ” : اگر آنها ( ایران ) بخواهند گفت‌وگو کنند، خوب است، ما هم گفت‌وگو می‌کنیم !!

” ترامپ ” در دیدار با ” ماکرون ” : اگر آنها ( ایران ) بخواهند گفت‌وگو کنند، خوب است، ما هم گفت‌وگو می‌کنیم !!

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه با عباراتی در هم‌گسیخته و بدون انسجام نظراتش را درباره ایران مطرح کرد.

او با بیان اینکه فکر نمی‌کند با فرانسه در خصوص ایران اختلاف داشته باشد گفت: «فکر نمی‌کنم رئیس‌جمهور [فرانسه] بخواهد ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد، من هم این را نمی‌خواهم. همه ماجرا این است. او هم نمی‌خواهد که آنها سلاح هسته‌ای داشته باشند. من نمی‌خواهم آنها سلاح هسته‌ای داشته باشند و سلاح هسته‌ای هم نخواهند داشت.»

او در ادامه گفت: «حالا که این گفته شد، بگذارید ببینیم درباره ایران چه پیش می‌آید. وقتی که من رئیس‌جمهور شدم-باور کردنی نیست همین دو سال و نیم پیش بود، نه بیشتر- ایران یک دولت واقعی تروریست بود، البته هنوز هم هستند، اما آنها قهرمان‌های بلامنازع تروریسم بودند و این چیز بدی است.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این ادعا که ایران در ۱۴ نقطه میدان جنگ حضور داشته گفت: «آنها دیگر این کار را انجام نمی‌دهند و عملکرد بسیار ضعیفی به عنوان یک کشور دارند؛ به عنوان یک کشور در حال شکست خوردن هستند و من نمی‌خواهم که آنها به عنوان یک کشور شکست بخورند. ما خیلی سریع می‌توانیم این روال را برگردانیم، اما تحریم‌ها فوق‌العاده قدرتمند بوده‌اند و چیزهای دیگر.»

ترامپ در ادامه سخنانش گفت: «می‌دانم که آنها می‌خواهند گفت‌وگو کنند و اگر بخواهند گفت‌وگو کنند، خوب است، ما هم گفت‌وگو می‌کنیم، ولی یک چیزی که نمی‌توانند داشته باشند، سلاح هسته‌ای است. فکر می‌کنم رئیس‌جمهور فرانسه با این مسئله کاملاً موافق است. فکر می‌کنم او هم موافق است که آنها نباید سلاح هسته‌‌ای داشته باشند.»

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *