پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

تلاش آمریکا برای تحریک افکار عمومی علیه الحشد الشعبی

تلاش آمریکا برای تحریک افکار عمومی علیه الحشد الشعبی

 عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق شنبه شب نسبت به تلاش آمریکا برای تحریک افکار عمومی عراق علیه الحشد الشعبی هشدار داد.

به گزارش ایرنا، «مهدی امرلی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم افزود: تهدیدهای واشنگتن درباره بستن سفارتخانه خود در بغداد جز پیامی برای ناامن کردن عراق نیست تا از این طریق افکار عمومی کشور را علیه الحشد الشعبی تحریک کرده و مقدمات حمله به این گروه را فراهم کند.

وی اضافه کرد:عراق در شرایط آشفتگی امنیتی به سر می‌برد، اما الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت هر گونه دست داشتن در مسائل مربوط به زیرپا گذاشتن قوانین مربوط به امنیت نهادهای دیپلماتیک را قاطعانه رد کردند.

امرلی افزود: الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت اگر به دنبال جنگ بودند، آن را رسما اعلام می‌کردند.

سخنان این نماینده پارلمان پس از آن بیان می‌شود که ساعاتی پیش “مصطفی الکاظمی” نخست وزیر عراق اخبار مبنی بر تهدید آمریکا برای بستن سفارتخانه‌اش در بغداد را رد کرد و گفت: هرگز هیچ تهدیدی از هیچ کشوری را نخواهیم پذیرفت.

همچنین «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق نیز روز جمعه در تماس تلفنی «مایک پمپئو»، با همتای آمریکایی خود درباره روابط دو جانبه و تصمیم واشنگتن برای تعطیلی سفارتش در بغداد گفت و گو کرد.

شنبه شب گذشته نیز”مایک پمپئو” وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با الکاظمی تهدید نظامی “دونالد ترامپ” علیه این کشور را تکذیب کرده بود.

پمپئو تأکید کرده بود که در تماس با “برهم صالح” رییس جمهوری عراق تنها این مسأله را مطرح کرده که آمریکا در صورت ادامه حملات مجبور به تعطیلی سفارت خود در این کشور می‌شود.

در هفته‌های اخیر روند حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، نیروهای آمریکایی و همچنین نظامیان کشورهای دیگر در ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی واشنگتن شدت گرفته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *