سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

حزب‌الله: تحت رهبری ولی‌فقیه تمام نقشه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها شکست می‌خورد

حزب‌الله: تحت رهبری ولی‌فقیه تمام نقشه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها شکست می‌خورد

*این کوته‌بینی است که برخی فکر ‌کنند، اسرائیل تنها فلسطین را اشغال کرده است، در واقع، رژیم صهیونیستی فلسطین را به عنوان سکویی برای اشغال منطقه و جهان اسلامی در نظر گرفته است.

تهران-ایرنا- شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان سه‌شنبه شب به مناسبت چهل و یکمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: با الهام از مبارزان و مجاهدان و تحت رهبری ولی فقیه و در سایه تلاش سخت می‌توان در زمینه‌های مختلف نقشه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها را که بدنبال تحمیل سلطه خود بر منطقه هستند، شکست داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، شیخ قاسم که در مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که انجمن علمای مسلمان روز سه شنبه در لبنان برگزار کرد، سخن می‌گفت، به تمجید از ایران پرداخت و تأکید کرد:تجربه نشان می‌دهد که هر آن کس که در کنار ایران و (محور) مقاومت باشد، موفقیت‌ کسب می‌کند، سرزمین‌ها را آزاد می‌کند و مقاومت در جهت تغییر توازن قدرت را تقویت می‌کند.

شیخ قاسم به آرمان ملت فلسطین اشاره کرد و گفت:وقتی ما به پیرامون خود می‌نگریم، مشاهده می‌کنیم که بزرگ‌ترین مسأله، آرمان ملت فلسطین است.

وی خاطر نشان کرد:اگر تمام درد، مرارت‌ها، جنگ و مشکلاتی را که منطقه با آن روبروست مرور کنیم، درمی‌یابیم که عامل اصلی آن اشغالگری اسرائیل است که خود به صورت ناعادلانه از سوی استکبار حمایت می‌شود.

شیخ قاسم با بیان این که اسرائیل منشأ تمام مشکلات منطقه است، افزود: این کوته‌بینی است که برخی فکر ‌کنند، اسرائیل تنها فلسطین را اشغال کرده است، در واقع، رژیم صهیونیستی فلسطین را به عنوان سکویی برای اشغال منطقه و جهان اسلامی در نظر گرفته است.

معاون سید حسن نصرالله تأکید کرد: اسرائیل تلاش می‌کند تا اشغالگری‌اش را تثبیت کند. تمام راه حل‌هایی که در مقاطع مختلف برای سازش با این رژیم ارائه شده تنها با هدف پذیرش تدریجی رژیم تل‌آویو و تحکیم موقیت آن در منطقه صورت گرفته است.

وی افزود: طرح‌های ارائه شده، راه حل نبوده است، بلکه مراحلی بوده است تا اسرائیل زیر نظر جامعه جهانی بتواند به سرزمین‌های اشغالی فلسطین دست‌درازی کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان مقاومت مسلحانه را تنها راه‌حل مقابله با رژیم صهیونیستی دانست و افزود: زمانی که می‌گوییم که این کار تنها راه چاره است، به خاطر این است که روشن و شفاف بگوییم که مقاومت مسلحانه اصل و اساس است و دیگر مقاومت‌ها برای آزادسازی اراضی اشغالی به مقاومت مسلحانه کارآمدی و قدرت می‌بخشد.

شیخ قاسم با بیان این که “تنها زبانی که استکبار جهانی می‌فهمد آزادسازی اراضی اشغالی است، افزود: برای رسیدن به یک راه حل سیاسی در منطقه به رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی‌توان تکیه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ناکامی طرح ننگین “معامله قرن” دونالد ترامپ اشاره کرد و گفت: ما باید نام ملت قهرمان، مجاهد، صبور و مقاومت فلسطین را به عنوان کسانی ثبت کنیم که معامله قرن را در همان مرحله نخست‌اش در کنفرانس بحرین و پیش از آن که منعقد شود، شکست دادند.

معاون سید حسن نصرالله اضافه کرد: ترامپ به دنبال آن بود که این طرح را در دو مرحله معرفی کند، مرحله اول آن، مرحله اقتصادی (دربحرین بود) که با هدف وسوسه فلسطینی‌ها صورت گرفت و مرحله دوم، مرحله سیاسی بود تا چهره منطقه را پس از این طرح ترسیم کند.

شیخ قاسم ادامه داد: اما دلیل این که ما با این طرح که مرده متولد شده است، مقابله می‌کنیم آن است که از این پس، کسی در ذهن و فکر خود این تصور را نکند که می‌تواند اقدامات، افکار یا طرح‌هایی را تصویب کند که مردم فلسطین به آن رضایت ندارند.

وی با بیان این‌که مقابله با معامله قرن، در ابعاد فرهنگی، سیاسی و تربیتی صورت خواهد گرفت، افزود: این معامله به لحاظ عملی شکست خورده است و قابلیت اجرایی‌شدن را ندارد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان از ملت‌های مسلمان بویژه گروه‌های فلسطینی خواست که در سایه شعار “آزادی فلسطین” متحد شوند و برخی اختلافات جزیی و ساده را کنار بگذارند.

شیخ قاسم در پایان خطاب به ملت‌های مسلمان گفت: لازم است که محور مقاومت را تقویت کنیم و به عنوان یک محور و نه به عنوان چندین بخش مجزا عمل کنیم، زیرا با قدرت و انسجام و همکاری یکدیگر این قدرت واقعی را خواهیم داشت که رژیم اشغالگر را شکست دهیم، اما اگر با یکدیگر اختلاف داشته باشیم، زیان زیادی را متحمل خواهیم شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *