پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

حزب‌الله: کرونا ابزار غرب برای تحقق اهداف سیاسی شده/ لبنان نیازمند کمک دوستان به ویژه روسیه است

حزب‌الله: کرونا ابزار غرب برای تحقق اهداف سیاسی شده/ لبنان نیازمند کمک دوستان به ویژه روسیه است

مسئول روابط بین‌الملل در حزب الله لبنان اعلام کرد که روسیه توجه بسیاری را درخصوص مسئله تحکیم ثبات در لبنان ابراز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، عمار الموسوی، مسئول روابط عربی و بین المللی و ارتباطات در حزب‌الله لبنان اعلام کرد: دوستان روسی توجه بسیاری را در خصوص مسئله تحکیم ثبات در لبنان ابراز کردند.

الموسوی در کنفرانس خبری در مسکو گفت: ما در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه آمادگی‌مان را برای مسئله تسهیل در تشکیل دولت در لبنان مطرح کردیم.

وی تصریح کرد: در این مرحله که لبنان متحمل رنج‌هایی است، نیازمند کمک دوستان به ویژه روسیه است. ما بر این باوریم که ویژگی کلی اوضاع در منطقه بی ثباتی آن است.

این مسئول حزب الله اظهار کرد: برخی از کشورهای غربی مسئله واکسن کرونا را بهانه‌ای برای تحقق دستاوردهای سیاسی قرار داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد که روند همکاری با روسیه در مورد واکسن کرونا شروع شده است و به نحوی مثبت به ثمر خواهد نشست.

الموسوی در مورد اوضاع سوریه نیز گفت: با روسیه در مورد تثبیت پایه‌های ثبات در سوریه و عدم بازگشت تروریسم توافق نظر داریم.

پیشتر محمد رعد، رئیس هیئت اعزامی حزب الله به مسکو گفت: سفر ما به مسکو یک جهش کیفی در روابط ما با روسیه است.

بعد از این دیدار نیز وزارت خارجه روسیه در روز دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات با حزب‌الله به بررسی اوضاع در لبنان و خاورمیانه پرداخت.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در این مذاکرات که اعضایی در پارلمان لبنان وابسته به حزب الله در آن حضور داشتند، اوضاع کنونی در لبنان و سوریه و نیز اوضاع خاورمیانه مورد بررسی قرار گرفت.

هیئتی از حزب‌الله لبنان روز یکشنبه بنا به دعوت وزارت خارجه روسیه به مسکو سفر کرد که این سفر سه روز به طول انجامید و دیدارهایی در شورای فدرال و پارلمان روسیه و نیز دیدارهای سیاسی و رسانه‌های دیگر انجام شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *