جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

حماس اظهارات هماهنگ کننده فرآیند صلح خاورمیانه را محکوم کرد

حماس اظهارات هماهنگ کننده فرآیند صلح خاورمیانه را محکوم کرد

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” ادعای دروغین « نیکولای میلادینوف» هماهنگ کننده فرآیند صلح در خاورمیانه در شورای امنیت سازمان ملل را مبنی بر قربانی جلوه دادن رژیم صهیونیستی ،کاملا محکوم کرد و آن را غیرواقع دانست.

به گزارشایرنا و به نقل از گزارش  روز جمعه پایگاه خبری لبنانی « العهد» ،” باسم نعیم ” عضو روابط بین الملل حماس گفت: ما از شنیدن اظهارات منفی و غیرواقع اخیر میلادینوف در شورای امنیت در مورد فلسطین به طور کلی و نوار غزه به طور خاص غافلگیر شدیم.

باسم افزود: هماهنگ کننده فرآیند صلح خاورمیانه صحنه را به نفع اسرائیل اشغالگر ترسیم کرد و آن را از یک جلاد تجاوزگر به یک قربانی تبدیل کرد و واقعیت هایی را نادیده گرفت که برای فردی در جایگاه وی امکان ندارد، آنها را نادیده بگیرد.

وی توضیح داد: عامل وخامت اوضاع مردم در نوار غزه اشغالگری اسرائیل است که این روند بیش از ۵ دهه ادامه دارد و همچنین محاصره خفقان آوری که صهیونیست ها بیش از ۱۴ سال است ، آن را بر باریکه غزه تحمیل کرده و  این منطقه  به یک زندان بزرگ تبدیل شده است و در واقع حماس به عنوان منتخب اکثریت قریب به اتفاق مردم فلسطین عامل چنین اوضاعی نیست.

وی ادامه داد: مقاومت ملت فلسطین حق مشروع مردم ما بوده که قوانین بین الملل آن را تضمین کرده و در واکنش به اقدامات تجاوزکارانه اسراییل صورت گرفته است. در واقع نیروهای اشغالگر اسرائیل ۲۴ ساعته مردم ما را در غزه تحت اشغال و محاصره و اقدامات خصمانه مستمر قرار داده اند.

باسم خاطرنشان کرد: ملت فلسطین تلاش بسیاری برای مهار تنش بکار برد اما رژیم اشغالگر از همه تعهدات خود شانه خالی کرد.

عضو روابط بین الملل جنبش حماس در پایان تاکید کرد: شرایط فاجعه آمیز مردم در نوار غزه بی سابقه است و از فروپاشی کامل تمامی ابعاد زندگی خبر می دهد به گونه ای که ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود.۱۴۸

فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز امروز جمعه گفت : واکنش مقاومت تاکیدی بر این مسئله است که ما در انجام وظیفه ملی خود در قبال دفاع از ملت خویش و ورود به درگیری با دشمن در صورت ادامه تنش و محاصره تردیدی به دل راه نمی دهیم. این مقام ارشد حماس ادامه محاصره نوار غزه ، تشدید بحران کمبود برق ، ممانعت از ورود کالا ، سوخت و دارو را جنایتی علیه بشریت دانست که امکان سکوت یا بی تفاوتی در  مقابل آن وجود ندارد.۷

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *