شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

حملات اطلاعاتی به روسیه برای سازمان دهندگان، ۱۸ میلیارد دلار هزینه به دنبال داشت

حملات اطلاعاتی به روسیه برای سازمان دهندگان، ۱۸ میلیارد دلار هزینه به دنبال داشت

 رسانه های روسیه به نقل از منابع رسمی اعلام کردند، حملات اطلاعاتی به روسیه که از آغاز جنگ اوکراین آغاز شد و همچنان ادامه دارد ، تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد دلار برای سازمان دهندگان آن هزینه داشته است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از کارشناسان گروه اینترنت ایمن افزود: این بودجه در زمینه ایجاد و ترویج اطلاعات جعلی، توزیع آن از طریق وبلاگ نویسان ، عوامل خارجی، کسب ترافیک تبلیغاتی، افزایش نتایج جستجو و تولید نشریات حاوی اطلاعات غیر قابل اعتماد در مورد روسیه و نیروهای مسلح در رسانه های روسی و خارجی هزینه شده‌است.

مدیر گروه اینترنت ایمن شماری از اخبار جعلی و حمله اطلاعاتی مهم علیه روسیه در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که یکی از اطلاعات جعلی و غیر قابل اعتماد درباره ارتش روسیه بوده که در آن به کشته شدن غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین اشاره شد و این خبر جعلی همراه با تصاویر در ماه آوریل به طور گسترده در ماهواره ها پخش شد.

یکی دیگر از خبرهای جعلی درباره یک خلبان اوکراینی بود که به او لقب “شبح کی یف” داده بودند. گفته می شود که او ۶ هواپیمای روسی را در ۳۰ ساعت اول عملیات ویژه سرنگون کرده است. با این حال ، قبلاً در ۳۰ آوریل ، فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اطلاعاتی را منتشر کرد که “روح” یک افسانه است.

همچنین یکی از خبرهای جعلی درباره جنایات جمعی ارتش روسیه در اوکراین بود که بازرس سابق حقوق بشر اوکراین اعتراف کرد ، او این تقلب ها را “به خاطر کشورش” اختراع کرده است.

همچنین حمله دیگر اطلاعاتی و جعلی درباره انتخابات دومای دولتی در سال ۲۰۲۱ بود که به گفته واسیلی پیسکارف، رئیس کمیسیون دومای دولتی برای بررسی حقایق دخالت خارجی در انتخابات ، این جعل یک فعالیت تبلیغاتی هماهنگ آژانس رسانه های جهانی ایالات متحده (USAGM)، مجموعه ای از سازمان های غیردولتی از جمله لتونی بوده است.

همچنین در این میان می توان به اخبار جعلی در مورد بسیج همه مردان در یکی از روستاهای کوزباس، آمادگی استفاده از سلاح هسته ای توسط فدراسیون روسیه، ایجاد حکومت نظامی در منطقه کورسک، آلودگی آب آشامیدنی به وبا در مناطق روسیه، سرنگونی سوخو-۳۴ روسی توسط یک بازنشسته اوکراینی با تفنگ نام برد.

گروه اینترنت ایمن در پایان اعلام کرد که اقدامات متقابل مهمی هنوز انجام نشده است. ما نیاز به یک مرکز واحد رویارویی و هماهنگی داریم، زمان مقابله با آن فرا رسیده است.

میزولینا مدیر گروه اینترنت ایمن در گفت و گو با خبرگزاری تاس تاکید کرد: یکی از روش ها مقابله تبلیغاتی منفی این است که دائماً به حملات رسانه های خارجی پاسخ ندهید. مقامات نیاز به باز بودن اطلاعات، بویژه فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی دارند . من مطمئن هستم که سال آینده دولت به این امر توجه لازم را خواهد کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *