چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

حمله اشغالگران به نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان مسجد الاقصی

حمله اشغالگران به نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان مسجد الاقصی

برخی منابع رسانه‌ای تاکید کردند که سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی به نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجد الاقصی یورش بردند و نمازگزاران با گاز اشک‌آوری که توسط یک پهپاد شلیک شد، غافلگیر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی صبح امروز (پنج‌شنبه) به نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجد الاقصی یورش بردند.

به گفته برخی منابع محلی، سربازان اسرائیلی از سمت درب المغاربه به مسجد الاقصی یورش برده و از پشت‌بام‌های اطراف بالا رفته و به سمت نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان گاز اشک‌آور و بمب صوتی شلیک کردند که در نتیجه آن مشکلات تنفسی برای ده‌ها تن از آنها به وجود آمد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز گزارش دادند، برای دومین هفته متوالی یک فروند پهپاد با پرواز در آسمان مسجد الاقصی به سمت نمازگزاران گاز اشک‌آور شلیک کرد، در ادامه کادر امدادی و پزشکی مسجد، اقدامات اولیه را برای افراد آسیب‌دیده انجام دادند.

این منابع افزودند: پلیس رژیم اشغالگر اسرائیلی دو جوان را هنگام خروج از مسجد الاقصی در مسیر الواد در بخش قدیمی شهر بازداشت کرد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد،  ۴۱۸ زخمی را در مسجد الاقصی مداوا کرده است که از جمله آنها برخی آسیب‌های جدی ناشی از پریدن از دیوار حائل بودند و ۲۳ تن نیز جهت دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان منتقل شدند.

مسؤولان رژیم صهیونیستی صبح امروز تمامی خروجی‌های ۳۰۰ ایست بازرسی نزدیک بیت لحم در جنوب کرانه باختری اشغالی را به روی آنهایی که پس از احیای شب قدر در مسجد الاقصی در حال بازگشت بودند، بسته و آنها را مجبور کردند از یک درب کوچک خارج شوند که این کار باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای این جمعیت شد.

حدود ۲۵۰ هزار نمازگزار که از شهر قدس و اراضی اشغالی ۴۸ خود را به مسجد الاقصی رسانده بودند، شب بیست‌وهفتم ماه رمضان را در صحن‌های این مسجد احیا گرفتند.

پلیس رژیم صهیونیستی بر تعداد نیروهای خود در شهر قدس افزوده و حدود ۳۰۰۰ نیرو را در اطراف مسجد الاقصی و بخش قدیمی شهر قدس مستقر کرده است.

اشغالگران اسرائیلی در طول این هفته به  فلسطینی‌هایی که در صحن‌های مسجد الاقصی اعتکاف کرده بودند، حمله کرده و به آنها گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند که موجب زخمی شدن تعدادی جوان و خبرنگار شد، همچنین آنها به هزاران فلسطینی که در حمایت از قدس و محکومیت حملات اشغالگران به نمازگزاران در مسجد الاقصی در تمامی شهرهای نوار غزه تظاهرات کرده بودند، حمله کردند.

گروه‌های فلسطینی نیز فلسطینی‌ها را به یک راهپیمایی بزرگ در دفاع از مسجد الاقصی فراخواندند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *