چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

حکیم: خطای آمریکا نابخشودنی است/ قدردان مواضع شرافتمندانه ایران هستیم

حکیم: خطای آمریکا نابخشودنی است/ قدردان مواضع شرافتمندانه ایران هستیم

*ما معتقدیم که جنایت وحشیانه‌ای که در حق فرماندهان پیروزی در فرودگاه بین المللی بغداد رخ داد، خطا و اشتباه آمریکا در حق عراقی‌ها و میهمانان آنها پس از این همه فداکاری، قهرمانی و پیروزی بود که اشتباهی نابخشودنی است.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس تاکید کرد: خطای آمریکا در این موضوع نابخشودنی است.

به گزارش مهر به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، سید «عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس تاکید کرد: باید همواره موضع تاریخی شرافتمندانه جمهوری اسلامی ایران با رهبری رشیدش امام خامنه‌ای در پیروزی ملت عراق و ایستادگی در کنار آنها و پشتیبانی آنها در مبارزه زودهنگام با تروریسم داعشی را به یاد آوریم.

وی افزود: ما معتقدیم که جنایت وحشیانه‌ای که در حق فرماندهان پیروزی در فرودگاه بین المللی بغداد رخ داد، خطا و اشتباه آمریکا در حق عراقی‌ها و میهمانان آنها پس از این همه فداکاری، قهرمانی و پیروزی بود که اشتباهی نابخشودنی است.

حکیم تاکید کرد: دولت آمریکا در سیاست‌های خود در سیاه‌نمایی رسانه‌ای متعمدانه در قبال فرماندهان پیروزی در جایگاه‌های بین‌المللی بازنگری کند.

از سوی دیگر، جریان حکمت ملی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: یاد و فداکاری‌های فرماندهان پیروزی در تاریخ ملت‌های آزاده جهان ثبت است.

دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق در این بیانیه که به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی صادر شده، تاکید کرد که فداکاری‌های فرماندهان پیروزی در تاریخ ملت‌های آزاده جهان ثبت است و عزای ما هر سال در سالگرد این بزرگواران زنده می‌شود و فراموش نخواهیم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم «بل أحیاءٌ ولکن لا تشعرون» صدق الله العلی العظیم

با دل‌هایی سرشار از صبر و توکل بر خداوند متعال و احساسی سرشار از عزت و کرامت این روز شاخص در ضمیر ملت عراق و بشریت را گرامی می‌داریم. روزی که در آن ارواح شهدایی که حماسه مردانگی و غیرت و عظمت را رقم زدند به آسمان عروج کرد در حالی که نشان پیروزی و شرافت اندیشه را با خود داشت و نام‌های درخشان ایشان را در خاطره میهن و تاریخ ملت‌های آزاده جهان برای همیشه ثبت کرد.

سالروز شهادت دردناک فرماندهان بی‌بدیل پیروزی، ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و یارانشان، که ارواح مبارک خود را مُهر خاتمت بر عمری فداکاری و دهش در میدان‌های کارزار و جهاد مقدس ساختند، برای ملت عراق و همه آزادگان منطقه و جهان یادآور درس‌های قهرمانی راستین و فداکاری و ایثار است تا ایستادگی بر اصول و درخشندگی مواضع و بلندای تاریخ تجدید شود و وفاداری راه اتصال و عهد استوار کسانی باشد که جان خود را در لبیک به ندای مرجعیت عالی و دفاع از خاک و ناموس و عزت و کرامت خویش فدا کردند.

در این روز فراموش‌نشدنی، عزای ما تازه می‌شود و کرسی افتخار فریاد پیروزی سرمی‌دهد تا حدیث آنان در گذر نسل‌ها به واژه‌هایی از نور نگاشته شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *