سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

خیز جانسون برای برقراری رابطه نزدیک با دولت بایدن

خیز جانسون برای برقراری رابطه نزدیک با دولت بایدن

 نخست وزیر انگلیس که به دلیل رابطه نزدیک با “دونالد ترامپ” از سوی افکار عمومی کشورش تحت فشار قرار دارد، با صدور بیانیه‌ای در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری “جو بایدن” تصریح کرد که مشتاقانه منتظر کار با دولت جدید آمریکاست.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، بوریس جانسون در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دفتر نخست وزیری منتشر شد، ابراز امیدواری کرد که دولت لندن و واشنگتن «‌دست در دست هم» برای همکاری درخصوص طیف مختلفی از مسایل و چالش‌های بین‌المللی همچون مقابله با همه‌گیری کرونا،  تغییرات آب و هوایی، امور دفاعی، امنیتی، ترویج و دفاع از دمکراسی و ارزش‌های مورد احترام دو کشور تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بی صبرانه منتظر ملاقات با جو بایدن در نشست آتی گروه ۷ و کنفرانس بین‌المللی تغییرات آب‌ و هوایی در انگلیس خواهد بود ، تصریح کرد؛ تنها از طریق همکاری های بین‌المللی می‌توان از چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم عبور کنیم.

“جو بایدن” رئیس جمهوری منتخب آمریکا ساعاتی پیش برای حضور در مراسم تحلیف وارد شهر واشنگتن شد. او پیش تر نسبت به سیاست‌های دولت لندن درخصوص برگزیت منتقد و جانسون را همسان ترامپ خوانده بود.

بایدن ظهر چهارشنبه به وقت محلی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کند. احتمال بروز آشوب و خشونت هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باعث شده است تا مراسم تحلیف در سایه تدابیر شدید امنیتی برگزار شود.

آماده باش امنیتی سراسری در ایالات متحده در پی شورش و حمله روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) به ساختمان کنگره در واشنگتن توسط شماری از هواداران ترامپ صورت می‌گیرد که برخی در پی کشتن مایک پنس معاون رییس جمهوری بودند که ریاست نشست تائید پیروزی بایدن در انتخابات سوم نوامبر را برعهده داشت.

حدود ۲۵ هزار نیروی گارد ملی آمریکا یعنی تقریبا دو و نیم برابر نیروهای حاضر در مراسم‌های قبلی تحلیف ریاست جمهوری از سراسر کشور به پایتخت اعزام شده اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *