جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

در بحبوحه شمارش آرا، رکورد ۱۰۰۰۰۰مبتلا به کرونا در یک روز را ثبت کرد

در بحبوحه شمارش آرا، رکورد ۱۰۰۰۰۰مبتلا به کرونا در یک روز را ثبت کرد

 درحالی که همه سرگرم جنگ لفظی« جوبایدن » و« دونالد ترامپ» دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا و کمپین‌های انتخاباتی آنها بر سر نتایج شمارش آرا هستند، آمریکا دیروز ( چهارشنبه) رکورد ابتلای نزدیک به یکصد هزار نفر به کووید ۱۹ در یک روز را ثبت کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ،  دانشگاه جان هاپکینز که اطلاعات و آمار ابتلای به کرونا را منتشر می کند، اعلام کرد که از ساعت ۲۰ و۳۰ شامگاه سه شنبه تا ۲۰ و ۳۰ شامگاه چهارشنبه به وقت آمریکا، یک هزار و ۱۱۲ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ هم جان خود را از دست دادند.

تاکنون شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار رسیده و از بین آنها ۲۲۳ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

این آمار رکوردشکنی فردای پس از انتخابات ریاست جمهوری که روز سه شنبه گذشه برگزار شد و در آن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آرمریکا به عنوان نامزد جمهوری خواهان و جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق و رقیب دموکرات وی به رقابت پرداختند.

انتخابات ریاست جمهوری و مجالس نمایندگان و سنا در آمریکا برگزار شد، کشوری که از نظر تعداد مبتلایان به کرونا و جان باختگان در جهان در صدر است و بیشترین ضرر را متحمل شده است و علاوه به روند تبلیغات نامزدها و رای گیری اکنون شاهد تاثیر آن بر شمارش آرا هستیم.

خبرگزاری فرانسه نوشت:همه گیری کرونا ده ها میلیون رأی دهنده آمریکایی را بر آن داشت تا برای جلوگیری از ایستادن در صف انتظار در روز انتخابات ، در یک رای گیری زودهنگام از طریق پست و یا حضوری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای بدهند.

تعداد زیاد آرای پستی که خشم و اعتراض ترامپ را برانگیخته ، باعث کاهش سرعت شمارش آرا و تأخیر در انتشار نتایج در تعدادی از ایالت ها به ویژه سرنوشت ساز و کلیدی مانند پنسیلوانیا و نوادا شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *