پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

رئیس جمهوری فرانسه به اربیل سفر کرد

رئیس جمهوری فرانسه به اربیل سفر کرد

 «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه سحرگاه امروز (یکشنبه) وارد اربیل شد و مورد استقبال رسمی «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه بامداد شنبه برای شرکت در نشست منطقه ای حمایت از عراق در بغداد، وارد پایتخت این کشور شد.

طبق برنامه وی پس از حضور در این نشست که با حضور همسایگان عراق، نمایندگان سازمان های بین المللی و برخی کشورهای جهان برگزار شد، قرار  شد از اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق و موصل در شمال این کشور دیدن کند.

مکرون پس از ورود به اربیل در فرودگاه این شهر مورد استقبال نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان قرار گرفت.

به گزارش رسانه های عراقی، بارزانی در آستانه این سفر در توئیتی ضمن ابراز خوشحالی از سفر رئیس جمهوری فرانسه به اربیل نوشت که در این دیدار مناسبات دوجانبه، انتخابات عراق و مسائل مورد اهتمام مشترک بررسی خواهد شد.

وی از فرانسه به سبب پشتیبانی از بغداد و اقلیم کردستان عراق قدردانی کرد.

مکرون قرار است پس از دیدار با مقامات اربیل به موصل نیز سفر و از «کلیسای جامع» موصل که تروریست‌های داعش آن را تخریب کرده‌اند و نیز از مسجد تاریخی «النوری» این شهر دیدن کند.

پیش از این کاخ الیزه اعلام کرده بود که حمایت از مسیحیان ساکن خاورمیانه بخشی از اهداف سفر مکرون به عراق خواهد بود.

رئیس جمهوری فرانسه شب گذشته نیز در بغداد با «نادیه مراد»، بانوی ایزدی و برنده جایزه صلح نوبل، دیدار و بر حمایت فرانسه از حقوق اقلیت ایزدی تأکید کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *