سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

رهبران اروپا گام های بعدی در مورد انرژی و اوکراین را بررسی می کنند  

رهبران اروپا گام های بعدی در مورد انرژی و اوکراین را بررسی می کنند  

 رهبران کشورهای اتحادیه اروپا قرار است در دیدار این هفته در مورد چگونگی افزایش حمایت از اوکراین و گام های بعدی مشترک آنها برای مهار افزایش قیمت انرژی بحث و گفت و گو کنند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از رویترز، چارلز میشل رئیس شورای اروپا در نامه دعوت به برگزاری نشست برای رهبران اتحادیه اروپا که روز یکشنبه منتشر شد، خواستار واکنش قاطع اتحادیه اروپا به تحولات اخیر از جمله اعلام الحاق چهار منطقه اوکراین از سوی روسیه شد.

میشل که ریاست جلسات رهبران کشورهای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، گفت: در جلسه این هفته که در روز جمعه برگزار می شود درباره چگونگی ادامه حمایت اقتصادی، نظامی، سیاسی و مالی قوی از اوکراین گفت و گو خواهیم کرد.

میشل همچنین افزود که نشست رهبران اتحادیه اروپا در پراگ همچنین به بررسی گام های بعدی اتحادیه اروپا باید برای مقابله با افزایش قیمت انرژی خواهد پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: “هدف اصلی ما اطمینان از تضمین امنیت عرضه و انرژی مقرون به صرفه به ویژه با نزدیک شدن به سرمای زمستان برای خانوارها و مشاغلمان است”.

وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا پیش از این در جمعه گذشته مجموعه جدیدی از سیاست ها را برای کاهش هزینه های بالای انرژی از جمله مالیات بر سود بر شرکت های انرژی اتخاذ کردند.

https://www.usnews.com/news/world/articles/2022-10-02/eu-leaders-to-discuss-next-steps-on-energy-ukraine

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *