شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

رکورد زنی‌های آمریکا؛ افزایش بی‌سابقه تلفات جاده‌ای در سال ۲۰۲۱

رکورد زنی‌های آمریکا؛ افزایش بی‌سابقه تلفات جاده‌ای در سال ۲۰۲۱

دولت آمریکا اعلام کرد که در نه ماه اول سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱ هزار و ۷۲۰ نفر در این کشور در سوانح جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که این یک رکورد جدید حوادث جاده‌ای در این کشور است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از تارنمای “یو اس نیوز”،  طبق داده‌های دولت آمریکا که به تازگی منتشر شده است، آمار تخمینی تلفات جاده‌ای در آمریکا در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱، ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ بود.
این بالاترین افزایش تلفات جاده‌ای در آمریکا در دوره ۹ ماهه از زمان آغاز ثبت تصادفات مرگبار در آمریکا از سال ۱۹۷۵ تاکنون است.
داده‌های فدرال اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا نشان می‌دهد که تلفات جاده‌ای در این کشور در ۹ ماه اول سال گذشته در ۳۸ ایالت افزایش یافته است.
بیشترین سوانح مرگبار جاده‌ای در آمریکا مربوط به ایالت‌های غربی و جنوبی مانند آیداهو، نوادا و تگزاس بوده است.
پت بودجج وزیر حمل و نقل آمریکا هفته گذشته راهکار ملی جدید با هدف معکوس کردن روند افزایشی تصادفات جاده‌ای در آمریکا اعلام کرد.
وی همچنین سوانح جاده‌ای در آمریکا را یک “بحران” توصیف کرد.
بر اساس گزارش دولت آمریکا بی‌احتیاطی در رانندگی از جمله سرعت غیر مجاز و نبستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی مهمترین دلایل تلفات انسانی در طول حوادث جاده‌ای بوده است.

به گزارش ایرنا، کارشناسان بهداشت عمومی می گویند افزایش ناگهانی مرگ و میر در جاده ها به طور جدایی ناپذیری با گسترش همه گیری کووید-۱۹ مرتبط است، چراکه ویروس کرونا میلیون ها آمریکایی را به اجبار در قرنطینه قرار داده بود و حال در نتیجه فشار و استرس ناشی از کووید-۱۹، جامعه آمریکا به دنبال راهی برای فرار از این موقعیت هستند.

هر ساله سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) با جمع آوری داده‌های لازم، اطلاعاتی درباره سوانح جاده‌ای و دلایل تصادفات در ایالات متحده را منتشر می‌کند.

در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ آمریکا بیشترین آمار تلفات سوانح جاده ای در جهان را داشت.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *