جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

سخنگوی ائتلاف فتح: نیروهای حشد شعبی همچون دیواری مستحکم مدافع عراق هستند

سخنگوی ائتلاف فتح:  نیروهای حشد شعبی همچون دیواری مستحکم مدافع عراق هستند

سخنگوی ائتلاف فتح تاکید کرد که نیروهای حشد شعبی همچون دیوار مستحکم دفاع مدافع کشور عراق است.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری با تاکید بر اینکه نیروهای حشد شعبی مدافع همه شهروندان عراقی با تمام گرایش‌ها و باورها هستند، افزود: حشد شعبی همچون دیوار مستحکم دفاعی است.

وی در مورد استعفای نمایندگان وابسته به جریان صدر عنوان کرد: ما موضع خود را در چارچوب انجام هماهنگی‌ها لازم، در خصوص استعفای ائتلاف نمایندگان جریان صدر اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی ائتلاف فتح یادآور شد: استعفای نمایندگان جریان صدر ممکن است ابتکاری برای حل و فصل بحران فعلی باشد و بر کل روند سیاسی تأثیرگذار باشد.

پیش از این «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی در سالروز تأسیس این گروه مقاومتی تأکید کرده بود: سلاح «حشد شعبی» برای دفاع از امنیت ملی عراق است.حشد شعبی تاکنون با توطئه ها و دسیسه های فراوانی مواجه شده است. همین توطئه ها در نهایت به هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی منجر شد.علیرغم تمامی توطئه ها علیه حشد شعبی، این گروه مقاومتی همچنان به مسیر خود ادامه می دهد. حشد شعبی از میراث شهداء و نیز رهنمودهای مرجعیت برخوردار است و بر اساس همین خط مشی حرکت می کند.

این شخصیت عراقی اعلام کرده بود: هدف حشد شعبی، حمایت از ملت عراق است. حشد شعبی به دنبال تکیه زدن بر کرسی قدرت نیست. ما امروز حامل سلاحِ حق هستیم و از سلاح خود به عنوان وسیله ای برای حفظ کرامت عراق استفاده می کنیم.حشد شعبی تنها به دنبال تأمین امنیت و ثبات عراق است. حشد شعبی طرفدار هیچیک از احزاب سیاسی نیست. ما با یک جنگ نرم کثیف مواجه هستیم. در اینجا جای دارد از آقای مقتدی صدر به خاطر پیامی که در سالروز تأسیس حشد شعبی صادر کرد، تشکر و قدردانی کنم. ما اجازه نمی دهیم که بیگانگان، امنیت و ثبات داخلی عراق را به خطر بیندازند. ما از حشد شعبی برای تحقق منافع گروه های سیاسی استفاده نمی‌کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *