شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

شورای اروپا خواستار اقدام پکن علیه جرایم سایبری شد

شورای اروپا خواستار اقدام پکن علیه جرایم سایبری شد

*اتحادیه اروپا و اعضایش فعالیت های سایبری مخرب و بدخواهانه را که در تضاد با معیارهای رفتاری کشورهای مسئولیت پذیر است به شدت محکوم می کنند.

شورای اروپا از چین خواست علیه فعالیت های مخرب سایبری که به ادعای آنها از خاک این کشور صورت می گیرد، اقدام کند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، شورای اتحادیه اروپا با اشاره به سوء استفاده از سرورهای شرکت نرم افزاری «مایکروسافت» که منجر به اختلال و تضعیف هزاران رایانه و شبکه در سراسر جهان شد، مدعی شده است که فعالیت های مخرب سایبری صورت گرفته توسط هکرهای مستقر در خاک چین تاثیر مستقیم بر امنیت و اقتصاد کشورهای عضو این اتحادیه گذاشته است.

بنا بر بیانیه صادر شده از سوی اتحادیه اروپا، به مخاطره انداختن سرورها «منجر به ریسک های امنیتی و ضرر چشمگیر اقتصادی موسسات دولتی و شرکت های خصوصی شده و نشانگر تاثیرات چشمگیر و تلاش های نظام مند علیه امنیت، اقتصاد و جامعه اروپایی در مقیاسی وسیع است».

این بیانیه همچنین از فعالیت های سایبری بدخواهانه مرتبط با گروه های هکری «تهدید مداوم پیشرفته ۴۰ و ۳۱» (APT۴۰ و APT۳۱) که ادعا می شود در خاک چین فعالیت می کنند، نام برد.

شورای اتحادیه اروپا در ادامه ادعاهایش افزود: اتحادیه اروپا و اعضایش فعالیت های سایبری مخرب و بدخواهانه را که در تضاد با معیارهای رفتاری کشورهای مسئولیت پذیر است به شدت محکوم می کنند. این معیارها توسط اعضای سازمان ملل پذیرفته و تایید شده است. ما از مقامات چینی می خواهیم به این معیارها پایبند باشند و اجازه ندهند که از خاکشان برای فعالیت های سایبری مخرب و بدخواهانه استفاده شود و (در این راستا) اقدامات لازم و مناسب را برای کشف، تحقیق و پیرامون این مسئله انجام دهند.

شورای اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که خود را متعهد به ادامه کار برای ایجاد برنامه ای می داند که زیر نظر سازمان ملل کشورها را به مسئولیت پذیری در فضای سایبری وادار کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *