پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

عضو ارشد انصارالله پیشنهاد عربستان برای آتش بس در یمن را تکذیب کرد

عضو ارشد انصارالله پیشنهاد عربستان برای آتش بس در یمن را تکذیب کرد

 «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی «انصارالله»  یمن بامداد چهارشنبه، اخبار منتشر شده در خصوص  مذاکرات عربستان سعودی با این جنبش و شروط ریاض برای اعلام آتش بس را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، الحوثی در توییتی نوشت: خبر رویترز درباره منطقه حائل میان جمهوری یمن و عربستان سعودی، از دفتر این خبرگزاری در امارات گزارش شده و دفتر رویترز در امارات متحده عربی اخبار نادرستی را منتشر کرده است.

وی در ادامه نوشت: چنین گزارش هایی ممکن است خدمتی برای جناح های وابسته به امارات متحده عربی برای فشار روانی بر سایر جناح های مزدور باهدف تشدید نبرد باشد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در پایان نوشت: رویترز باید اعتبار خود را حفظ کند؛ زیرا انتشار چنین اخباری حرفه ای نیست.

پیش تر خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش کرده بود، عربستان سعودی در گفت‌وگوهایی سطح بالا به انصارالله رسانده که تلاش دارد در ازای اعلام آتش‌بس در یمن، یک منطقه حائل بی طرف با این کشور ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، ریاض به اطلاع انصارالله رسانده است که اگر با ایجاد منطقه حائل در طول مرز عربستان موافقت کنند، پیشنهاد سازمان ملل برای ایجاد آتش‌بس در یمن را امضا خواهد کرد.

بنابراین گزارش، عربستان سعودی از انصارالله می‌خواهد برای جلوگیری از حملات و آتش توپخانه آنها در طول مرز با این کشور مسافتی را ترک کنند و در مقابل ریاض نیز محاصره هوایی و دریایی علیه یمن را کم خواهد کرد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *