جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

عمران خان:پاکستان به تلاش برای تنش زدایی در منطقه ادامه می دهد

عمران خان:پاکستان به تلاش برای تنش زدایی در منطقه ادامه می دهد
*دفتر نخست وزیری پاکستان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای درخصوص این سفر و محور مذاکرات عمران‌خان با مقام‌های سعودی اعلام کرد: عمران‌خان درخصوص خاورمیانه به تبیین چشم انداز پاکستان پرداخت و بر ضرورت حل مسالمت آمیز مسائل تاکید کرد.

اسلام‌آباد – ایرنا – نخست وزیر پاکستان در جریان ششمین سفر رسمی خود به عربستان سعودی تاکید کرد:اسلام‌آباد به تلاش‌های خود برای کمک به تنش‌زدایی و حفظ صلح و ثبات در منطقه ادامه می‌دهد.

“عمران‌خان” روز گذشته (شنبه) در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی با “محمد بن سلمان” ولیعهد این کشور دیدار کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای درخصوص این سفر و محور مذاکرات عمران‌خان با مقام‌های سعودی اعلام کرد: عمران‌خان درخصوص خاورمیانه به تبیین چشم انداز پاکستان پرداخت و بر ضرورت حل مسالمت آمیز مسائل تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است،مناقشه‌ها و اختلافات باید با روش‌های دیپلماتیک حل شود و برای این مهم پاکستان به تلاش‌های خود برای تسهیل اقدامات خنثی‌سازی تنش‌ها و حفظ صلح که به نفع منطقه و جهان می‌باشد، ادامه می‌دهد.

نخست وزیر پاکستان همچنین از حمایت عربستان از مواضع اسلام آباد در خصوص کشمیر و نقش فعال گروه تماس کشمیر در سازمان همکاری اسلامی قدردانی کرد.

پاکستان و عربستان توافق کردند تا نشست آتی شورای عالی هماهنگی دو کشور سال آینده برگزار شود و طرف سعودی نیز قرار شد برای آنچه که حمایت از توسعه صنعت گردشگری در پاکستان خواند، هیاتی را به اسلام‌آباد اعزام کند.

نخست وزیر پاکستان آخرین بار۲۳ مهرماه امسال دو روز پس از دومین سفر رسمی خود به جمهوری اسلامی ایران، به عربستان رفت.

منابع آگاه در پاکستان هدف از ششمین سفر عمران‌خان با ریاض را پیشبرد ماموریت میانجیگری در منطقه و ادامه تلاش های اسلام آباد برای کمک به بهبود روابط تهران-ریاض عنوان می کنند.

موضوع دیگر نیز مربوط به ناخرسندی سران سعودی از حضور نخست وزیر پاکستان در نشست آتی سران کوالالامپور می‌شود.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع غربی مدعی شدند،سعودی ها از اینکه عمران خان برای حضور در نشست کوالالامپور جایی که قرار است روسای جمهوری ایران، ترکیه، اندونزی و امیر قطر به میزبانی نخست وزیر مالزی شرکت کنند، ابراز تمایل نشان داده ناخرسندند.

این منابع می گویند،سیگنال‌هایی که به تازگی از ریاض به اسلام آباد رسیده حاکی از نارضایتی سران سعودی از نخست وزیر پاکستان است به همین دلیل عمران خان با سفر به ریاض سعی می‌کند که ملاحظات طرف سعودی را رفع کند.

در این‌ گزارش آمده است: عمران خان تلاش خواهد کرد تا سران عربستان را متقاعد کند که روابط اسلام آباد با ریاض با وجود تعامل پاکستان با سایر کشورهای مسلمان، محکم و پایدار خواهد ماند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *