پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی، نوار غزه را به عملیات نظامی تهدید کرد

فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی، نوار غزه را به عملیات نظامی تهدید کرد

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی با هشدار درباره تداوم اعتراضات فلسطینی‌ها در مرز نوار غزه با شهرک‌های صهیونیست‌نشین، تهدید کرد اگر آرامش را حفظ نکنند عملیات نظامی جدیدی را در این منطقه اجرا می‌کند.

به گزارش فارس، تظاهرات چند هزار نفری ساکنان نوار غزه در مرز شهرک‌های صهیونیست‌نشین که برای سومین شب پیاپی انجام گرفت، هشدار «آویو کوخاوی» فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی را در پی داشت.

کوخاوی شامگاه دوشنبه طی سخنرانی برای مقام‌های نظامی این رژیم، هشدار داد اگر آرامش در مرزهای غزه برقرار نشود، ارتش اسرائیل نیز عملیات رزمی جدیدی را علیه این منطقه شروع می‌کند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی با تهدید غزه به آغاز عملیات نظامی، مدعی شد: «آرامش و امنیت به بهبود وضعیت معیشتی کمک می‌کند اما تروریسم و شورش فقط منجر به واکنش یا عملیات کوبنده می‌شود. واقعیت زندگی [مردم غزه] می‌تواند کاملا تغییر کند اما تا زمانی که اقدامات تروریستی ادامه دارد، این اتفاق نمی‌افتد».

شب گذشته نظامیان رژیم اشغالگر که در داخل مواضع نظامی و پشت خاکریزهای شرق نوار غزه مستقر بودند به سمت تجمع شهروندان فلسطینی در نزدیکی نوار مرزی شرق شهر غزه و شرق استان خان یونس در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به سمت راهپیمایی‌کنندگان فلسطینی بمب‌های گازی و گاز اشک آور شلیک کردند.

در این حملات، دستکم سه جوان فلسطینی به ضرب گلوله واقعی زخمی شد که حال یکی وخیم گزارش شده است؛ علاوه بر ده‌ها نفر دیگر که بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت تنگی نفس شدند.

در همین حال نظامیان اشغالگر بمب‌های نوری در آسمان خان یونس و شرق شهر غزه پرتاب کردند و هواپیماهای شناسایی این رژیم هم بر فراز همین مناطق گشت زنی می‌کردند.

این سومین شبی است که شهروندان فلسطینی در اعتراض به ادامه محاصره نوار غزه و عمل نکردن رژیم صهیونیستی به وعده‌های خود برای گشودن گذرگاه‌های این منطقه به روی کالاهای مورد نیاز و همچنین ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی در حمله به قدس و مسجد الاقصی، راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار می‌کنند، اما مورد حمله نظامیان صهیونیست قرار می‌گیرند.

بامداد یکشنبه نیز  منابع محلی فلسطینی از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در مرکز و شرق نوار غزه خبر دادند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *