پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

مسکو و دمشق: هدف غرب غارت ثروت های طبیعی سوریه است

مسکو و دمشق: هدف غرب غارت ثروت های طبیعی سوریه است

روسیه و سوریه، کشورهای غربی را متهم کردند که آنان غارت ثروت های طبیعی سوریه را هدف گذاری کره اند.

به گزارش  ایرنا از تارنمای روسی «کراسنایا وسنا»، ستاد هماهنگی روسیه و سوریه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: هدف واقعی غرب مبارزه با تروریسم در سوریه نیست بلکه غارت ثروت های ملی این کشور است.

دراین بیانیه آمده است: اقدامات غرب در سوریه هیچ وجه مشترکی با جنگ با تروریسم ندارد بلکه هدف واقعی آنها چپاول بدون مجازات ثروت های ملی و طبیعی این کشور است.

روسیه و سوریه در بیانیه خاطرنشان کردند: طرف آمریکایی مخصوصا حضور نظامی در مناطق شمال شرقی سوریه که نفت خیز است را افزایش می دهد و سعی دارد این کشور را تجزیه کند.

در بیانیه مشترک خاطرنشان شده است: دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز گفته بود که وجود نفت علت اصلی حضور نیروهای آمریکایی در سوریه است.

روسیه و سوریه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه را متهم کردند که به جنگجویان و تروریست ها در سوریه سلاح ارسال می کند و آنها را آموزش می دهد.

در پایان بیانیه خاطرنشان شده است که کشورهای غربی همه تلاش های ممکن را برای ایجاد مشکلات اقتصادی برای سوریه بکار می گیرند و تحریم های یکجانبه علیه این کشور نیز همین هدف را دنبال می کند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به سرقت بیشتر نفت مردم این کشور شده است.

یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا برای توجیه این سرقت گفت که فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

شبکه آمریکایی «الحره» به نقل از گراهام گزارش داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

آمریکا مرداد ماه گذشته برای همین منظور یک قرارداد با گروه های کرد شمال سوریه امضاء کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *