جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

مقام ترکیه‌ای: زمان برقراری مجدد روابط با اسرائیل فرا رسیده است

مقام ترکیه‌ای: زمان برقراری مجدد روابط با اسرائیل فرا رسیده است

*وی با اشاره به نفتالی بنت، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی که اخیرا جانشین بنیامین نتانیاهو شد، گفت: همچنین ممکن است شاهد گفت‌وگوی اردوغان و بنت باشیم.

یک مسوول دولت ترکیه سه شنبه به شبکه رسمی عبری زبان گفت، زمان برقراری روابط میان کشورش و رژیم صهیونیستی رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارات در پی تماس ناگهانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی مطرح شد.

این مسؤول در دولت آنکارا به شبکه کان رژیم صهیونیستی صبح امروز گفت: رئیس هرتزوگ می‌تواند نقش اصلی را در تلاش برای باز کردن صفحه جدید در روابط بین دو طرف ایفا کند.

این مسؤول ترکیه ای افزود: زمان آن فرا رسیده است که روابط بین ترکیه و اسرائیل با توجه به اینکه اسرائیل رئیس و دولت جدید دارد، احیا شود.

شبکه کان در واکنش به تحولات جدید اعلام کرد، در ترکیه در سال گذشته بارها تلاش کردند به این امر اشاره کنند که به اصلاح روابط با رژیم صهیونیستی علاقه مند هستند چرا که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه احساس می‌کند که این امر منافع وی را در منطقه از جمله در زمینه انرژی تأمین خواهد کرد.

این‌ شبکه اعلام کرد، یووال اشتاینتس، وزیر وقت انرژی در ماه مه دعوتنامه‌ای برای مشارکت در کنفرانس رسمی اردوغان دریافت کرد اما در جریان حمله به نوار غزه این دعوتنامه لغو شد.

روز دوشنبه اردوغان با هرتزوگ تماس تلفنی برقرار کرد. این نخستین گفت‌وگو میان دو رهبر از سال ۲۰۱۷ است.

هرتزوگ در توییتی نوشت: امشب با اردوغان که برای عرض تبریک بابت ریاست من با من تماس گرفته بود، صحبت کردم. هر دو تأکید کردیم که روابط اسرائیل و ترکیه برای امنیت و ثبات در خاورمیانه از اهمیت بالایی برخوردار است. ما توافق کردیم که گفت‌وگوی مداوم را ادامه دهیم تا در بهبود روابط بین دو طرف سهیم باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *