پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

نفتالی بنت: با السیسی درباره تهدیدهای ایران و حماس صحبت کردم

نفتالی بنت: با السیسی درباره تهدیدهای ایران و حماس صحبت کردم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور مصر طی دیدار در شرم‌الشیخ، درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برنامه هسته‌ای ایران، وضعیت نوار غزه و حضور ترکیه در لیبی صحبت کردند.

به گزارش فارس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه طی سفر به شرم‌الشیخ، با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و رایزنی کرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز بامداد سه‌شنبه طی بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد که بنت و السیسی درباره تحولات منطقه‌ای، مسائل بین‌المللی و تقویت روابط دوجانبه صحبت کردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، بنت با قدردانی از السیسی به دلیل «نقش مهم مصر در حفظ ثبات منطقه» ادعا کرد: «معاهده صلح بین مصر و اسرائیل،‌ سنگ بنای امنیت و ثبات در خاورمیانه است».

منابع حاضر در این نشست می‌گویند که این دو همچنین درباره «تهدیدهای اتمی ایران و ستیزه‌جویی منطقه‌ای آن»، «وضعیت نوار غزه»، «تشدید نظارت بر گذرگاه رفح جهت تضعیف حماس»، «تروریسم در منطقه» و «حضور ترکیه در جنگ لیبی» صحبت کردند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود درباره این دیدار نوشت: «دیدار مهم و سازنده‌ای داشتیم. با همدیگر می‌توانیم روابط بینمان را تقویت کرده و به سمت آینده‌ای با‌ثبات‌تر و ایمن‌تر برای منطقه حرکت کنیم».

السیسی از زمان تکیه بر کرسی ریاست جمهوری مصر دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی را در کارنامه خود دارد.

شرم الشیخ سابقه میزبانی از دیدار‌های مقام‌های مصری و اسرائیلی را دارد. اواخر اسفند سال گذشته هیأت رژیم صهیونیستی به ریاست «الی کوهن» وزیر اطلاعات این رژیم در نشستی با مسئولان مصر در شرم الشیخ حضور یافت؛ نشستی که بزرگ‌ترین نشست دوجانبه طی ۲۰ سال گذشته بین قاهره و تل‌آویو بود.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی از زمان آغاز به کار در ماه‌های اخیر، تلاش خود را به کار گرفته  تا با فرستادن مقام‌های رژیم صهیونیستی به کشورهای مختلف و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشورهای امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند.

پیش از نیز «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جریان سفر به مسکو، با تکرار اتهام‌زنی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران، بار دیگر خیال‌بافی‌ها درباره مقابله تل‌آویو با پیشرفت اتمی تهران را بازگو کرد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *