شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

نفتالی بنت دستاوردی جز حفظ منصبش نداشته است!

نفتالی بنت دستاوردی جز حفظ منصبش نداشته است!

یک وبگاه تحلیلی در گزارشی عملکرد یکسال اخیر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را زیر سوال برده است.

به گزارش مهر، وبگاه فرانسوی مدیا پارت در گزارشی نوشت: کسانی که فکر می‌کردند نفتالی بنت در دوران نخست‌وزیری‌اش به تدریج از گرایش به جریان راستگرا دور شده و به سوی میانه‌روها گام برمی‎‌دارد، متوجه اشتباه خود شده‌اند، بنت نمی‌تواند از زیر بار فشارهای جریان راستگرا خارج شود.

در ادامه این گزارش آمده است: مهمترین دستاورد نفتالی بنت در یکسال اخیر از زمان آغاز دوران نخست‌وزیری‌اش این بوده است که اسرائیلی‌ها را از وجود یک رهبر فاسد، مستبد و طماع هچمون بنیامین نتانیاهو نجات داده و تنها توانسته است که منصب سیاسی‌اش که باقی ماندن در آن بسیار دشوار است را حفظ کند.

بنابر اعلام این وبگاه تحلیلی، نفتالی بنت که از گفتگو با همپیمانانش گریزان است، این روزها در رأس ائتلافی شکننده و نامتجانس از هشت حزب مختلف قرار دارد که تنها فصل مشترک آنها تمایل به مبارزه و شکست دادن بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود است. در این بین نتانیاهو در کمین آنها نشسته که با شکست احتمالی کابینه ائتلافی دوباره مقدمات بازگشت خود به عرصه سیاسی را فراهم نماید.

بنابراین گزارش، در شرایط کنونی کابینه ائتلافی نفتالی بنت تنها ۶۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را در اختیار دارد و مخالفان وی نیز ۶۰ کرسی دارند. این بدان معناست که شخص نخست وزیر برای تصویب قوانین مهم و حیاتی باید لحظه به لحظه شرایط را رصد کند و از سوق پیدا کردن آرای اعضای ائتلافش به سوی سبد آرای مخالفان جلوگیری کند، تا در نهایت عرصه را به جریان سیاسی متخاصم واگذار نکند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *