پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

هراس از گسترش کرونا در میان پناهجویان انگلیس

هراس از گسترش کرونا در میان پناهجویان انگلیس

*هفته پیش گزارش شد که وزارت کشور انگلیس فردی مهاجر را در اتاقی اسکان داده که یک بیمار مشکوک به کرونا در آنجا ساکن بوده است. همچنین موسسه خیریه اقدام پناهجویان می‌گوید افراد از ماه گذشته، از ترس واگیر ویروس کووید-۱۹ در اقامتگاه‌های دولت، از تقاضای پناهندگی دست کشیده‌اند.

 

لندن- ایرنا- دولت انگلیس بر خلاف اعلام شرایط ویژه و تأکید بر رعایت فاصله ایمنی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹)، پناهجویان را به دلیل کمبود اقامتگاه وادار کرده تا اتاق‌های خود را با مهاجران و افراد جدیدی که حتی ممکن است ناقل کرونا باشند به اشتراک بگذارند.

هرچند وزارت کشور انگلیس از سه ماه پیش دستور تخلیه مهاجران را به دلیل شرایط ویژه بحران کرونا متوقف کرده اما سه موسسه خیریه انگلیسی موسوم به «اقدام پناهجویان»، «اهمیت مهاجران» و «شورای پناهجویان اسکاتلند» هشدار داده‌اند که دولت اقامتگاه کافی برای اسکان بیش از ۵۰ هزار پناهجویی که پرونده اقامت آنها رد شده، در اختیار ندارند.

هفته پیش گزارش شد که وزارت کشور انگلیس فردی مهاجر را در اتاقی اسکان داده که یک بیمار مشکوک به کرونا در آنجا ساکن بوده است. همچنین موسسه خیریه اقدام پناهجویان می‌گوید افراد از ماه گذشته، از ترس واگیر ویروس کووید-۱۹ در اقامتگاه‌های دولت، از تقاضای پناهندگی دست کشیده‌اند.

یک پناهجوی ساکن جنوب لندن به گاردین گفت: از زمان اعلام شرایط ویژه منع رفت وآمد تاکنون ۲ فرد غریبه به محل اقامت او اضافه شده‌اند.

وی افزود که پیش‌تر چهار فرد غریبه در همان اتاق ساکن بودند که فاصله تخت‌ها تنها چند سانتی‌متر با یکدیگر فاصله دارد.

پناهجوی دیگری نیز که خواست نامش فاش نشود، عنوان کرد؛ با وجود ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی وادار شده تا اتاقش را با سه مهاجر غریبه به اشتراک بگذارد.

وی افزود که از زمان اعلام شرایط ویژه تاکنون افراد زیادی به اقامتگاهی که او در آنجا ساکن است منتقل شده‌اند.

آمار ابتلا و مرگ‌ و میر بر اثر کرونا در انگلیس بسرعت در حال افزایش است و طبق آمار رسمی وزارت بهداشت این کشور، تاکنون بیش از ۹۳ هزار و ۸۳۷ نفر به کرونا مبتلا و ۱۲ هزار و ۱۰۷ نفر بر اثر این ویروس جان باخته‌اند.

دولت انگلیس چهارم فروردین گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت‌ و آمد را به اجرا گذاشت و از شهروندان این کشور خواست تا برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ از خانه خارج نشوند.

مقامات این کشور که به کتمان آمار واقعی وضع کرونا متهم هستند، در نظر دارند تا مهلت پایان مقررات منع رفت و آمد را به‌ مدت سه هفته دیگر تمدید کنند.

گزارش‌ها حاکی است که مسؤولان وزارت بهداشت انگلیس افراد فوت شده در خانه‌های سالمندان و نیز فوت شدگان در کلینیک‌های پرستاری را از آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور مستثنی کرده‌اند تا آمار جان باختگان بر اثر کرونا را کمتر جلوه دهند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *