پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

هرج و مرج در فرودگاه‌های آمریکا با اوج‌گیری کرونا و تصمیم ترامپ

هرج و مرج در فرودگاه‌های آمریکا با اوج‌گیری کرونا و تصمیم ترامپ

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته ممنوعیت ورود اروپایی ها بجز انگلیسی ها به ایالات متحده را اعلام کرد و این تصمیم از نیمه شب جمعه تا شنبه به مرحله اجرا درآمد.

تهران – ایرنا – ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های جدید برای مسافران بازگشته از اروپا در چارچوب مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا باعث هرج و مرج در فرودگاه‌های این کشور شد در حالیکه بخش کنترل فرودگاه‌ها ظرفیت متناسب با هجوم مسافران در انتظار معاینات پزشکی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته ممنوعیت ورود اروپایی ها بجز انگلیسی ها به ایالات متحده را اعلام کرد و این تصمیم از نیمه شب جمعه تا شنبه به مرحله اجرا درآمد.

این تصمیم سپس شامل حال انگلستان و ایرلند شد که از نیمه شب دوشنبه تا سه شنبه به مرحله اجرا در آمد.

حق ورود به سرزمین آمریکا برای کسانی که از اروپا می آیند به شهروندان آمریکایی و کسانی که اقامت دائم در ایالات متحده دارند، محدود شده است و بسیاری از آنها برای ترس از باقی ماندن در خارج از کشور خود عجله به بازگشت دارند.

مقامات آمریکا ۱۳ فرودگاه را برای بازگشت از اروپا به این کشور در نظر گرفتند و اقدامات لازم را برای معاینات پزشکی و قرنطینه کردن مسافران در منازل خود شروع کردند.

از روز شنبه ، تعدادی از این فرودگاه ها در هرج و مرج کامل قرار دارند  زیرا مسافران برخلاف دستورالعمل های مقامات بهداشتی در خصوص اجتناب از تجمع مجبور هستند ساعت های طولانی در سالن های نسبتا کوچک که مناسب ازدحام جمعیت نیست، صبر کنند.

عکسی از فرودگاه بین المللی اوهار در شیکاگو منتشر شده در توئیتر، ترمینال شلوغ این فرودگاه را نشان می دهد که شبیه به ایستگاه های مترو یک شهر بزرگ است و مردم شتابان به نظر می رسند.

ناشر این عکس نوشته است: مسافران بازگشته از اروپا مجبور بودند شش ساعت صبر کنند تا چمدان های خود را دریافت کنند و بین دو تا چهار ساعت هم «شانه به شانه» صبر کنند تا از گمرک عبور کنند.

این وضعیت در فرودگاه های دالاس و نیویورک هم گزارش شده است.

این وضعیت فرماندار ایلینویز را عصبانی کرده است ، «جی رابرت بیتسکر» مسئول این وضع را رئیس جمهوری آمریکا و معاونش «مایک پنس» اعلام کرد.

وی در توئیتی نوشت: طول صف ها غیرقابل قبول است، شرایط باید فوری تغییر کند… ترامپ و پنس باید کاری کنید.

رئیس جمهوری آمریکا فقط  به بیان « موانع و تأخیرها ببخشید» اکتفا کرد و گفت: در اسرع وقت ممکن کاری می کنیم ، اما مهم است که دقیق و محتاط باشید. اولویت ایمنی است.

اظهار نظر ترامپ اندکی پس از آن صورت گرفت که « چاد وولف» وزیر امنیت داخلی ، قول داد  که« قابلیت های شناسایی مبتلایان به کرونا» را تقویت می کند و تاکید کرد که اندازه گیری دمای هر مسافر حدود  «۶۰ ثانیه» طول خواهد کشید.

براساس آخرین آمار اعلام شده در آمریکا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از ۳۸۰۰ ، تعداد فوت شدگان به ۶۹ و تعداد بهبودیافتگان به ۷۳ نفر رسیده است.

رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه خطرهمه گیری ویروس کرونا را ناچیز خواند با انتقادهای گسترده مواجه شد به ویژه اینکه مشخص شد آمریکا تجهیزات کافی برای تشخیص مبتلایان به کرونا را در اختیار ندارد و او سرانجام مجبور شد در آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کند.

ترامپ که گفته شده نتیجه آزمایش کرونای او منفی است، روز یکشنبه که در آمریکا « روز ملی دعا» است از طریق شبکه اینترنت در این مراسم شرکت کرد و چندین کلیسا هم اعلام کرند که درهای خود را به روی مردم بسته اند.

شهرهای بزرگ آمریکا در پایان هفته گذشته تدابیری را برای قرنطینه شروع کردند و از ۲۰ سال گذشته تاکنون سینماها در این کشور شاهد کمترین تماشاچی بوده اند.

«آنتونی فاوسی» مدیر انستیتوی ملی بیماری های عفونی در گفت وگو با (NBC ) تاکید کرد آمریکایی ها باید «خیلی بیشتر» از آنچه که اکنون می بینیم، از خود مراقبت کنند.

درایالت های آمریکا ، تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با کرونا با هم تفاوت دارد. تنها در برخی ایالت ها مدارس تعطیل شده اند.

«بیل دو بالیزیو» شهردار نیویورک روز یکشنبه گفت که برای تعطیل کردن مدارس مردد است زیرا می ترسد این تعطیلی تا پایان سال تحصیلی و شاید هم  برای مدتی بیشتر طول بکشد.

چندین ایالت از جمله اوهایو و ایلینویز تصمیم به بستن در مغازه ها و رستوران ها گرفته اند.

ترس از شیوع بیشتر ویروس کرونا باعث آشفتگی های عمده ای در بازارهای کشورها شده است و شرکت معروف “نایک” برای تجهیزات ورزشی از تعطیلی فروشگاه های خود در آمریکا ، کانادا و اروپای غربی خبر داده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *