چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

هشدارامنیتی ژاپن درباره حملات تروریستی در 6 کشورآسیایی

هشدارامنیتی ژاپن درباره حملات تروریستی در 6 کشورآسیایی

وزارت خارجه ژاپن به شهروندان خود در برخی کشورهای جنوب شرق آسیا هشدار داد که احتمال وقوع حملات تروریستی وجود دارد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه ژاپن شامگاه دوشنبه به شهروندان خود در جنوب شرق آسیا، از جمله شهروندان این کشور در تایلند، هشدار داد که احتمال وقوع حملات تروریستی در منطقه وجود دارد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در این هشدار به گزارش‌های اطلاعاتی استناد شده و گفته می‌شود که ممکن است به عبادتگاه‌ها ، اماکن و تجمعات بزرگ در منطقه حمله شود. به دنبال این هشدار، وزارت خارجه تایلند با سفارت ژاپن در بانکوک تماس گرفت و خواست علت صدور هشدارها را توضیح دهند، اما سفارت ژاپن توضیح داد که این دستور وزارت خارجه  این کشور در توکیو است که ایمیلی با این محتوا برای شهروندان خود ارسال کنند.

«تانی سانگرات» سخنگوی وزارت امور خارجه تایلند گفت: «وزارت خارجه ژاپن منبع این هشدار را فاش نکرد و سفارت ژاپن نیز اطلاعات بیشتری در اختیار نداشت.»

سانگرات گفت هشدارهای مشابهی در میانمار، سنگاپور و اندونزی ارسال شده است.

وزارت خارجه ژاپن بدون اشاره به جزئیات بیشتر، از شهروندان خود خواسته تا به اخبار و تحولات منطقه‌ای توجه ویژه نشان دهند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز نوشت که هیچ یک از این کشورها را نمی‌توان رقیب یا دشمن ژاپن دانست و روابط بین توکیو و اکثر آنها نسبتاً پایدار است. در دهه های گذشته ، ژاپن یک ساز و کار دیپلماتیک موفق برای تقویت نفوذ خود در منطقه جنوب شرقی آسیا برای مقابله با چین از طریق همکاری‌های اقتصادی و مشارکت‌های امنیتی را رهبری کرده است. به همین دلیل است که هشدار روز دوشنبه موجی از شوک را در بسیاری از این کشورها ایجاد کرد.

به گزارش این منبع خبری، وبگاه  سفارت ژاپن در مالزی نیز دوشنبه چنین هشدارهای منتشر کرد.در این بیانیه از ساکنان ژاپنی خواسته شده  تا از مکان‌هایی که ممکن است هدف آنها باشد ، از جمله امکانات متعلق به غرب مانند رستوران‌ها و هتل‌ها خودداری کنند. وزارت امور خارجه فیلیپین نیز  گفت که از هیچگونه اطلاعاتی در مورد افزایش سطح تهدید مطلع نیست.

وزارت خارجه ژاپن از بیان اینکه آیا این اطلاعات را با سایر کشورها به اشتراک گذاشته شده یا نه ،  و از افشای منبع آن خودداری کرد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *