پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

واکنش‌ها در پی توقیف نفت‌کش ایرانی

واکنش‌ها در پی توقیف نفت‌کش ایرانی

 

اسدالله قره‌خانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقدام دولت انگلیس در توقیف نفت کش دولتی ایرانی غیر قانونی بوده است گفت: اینکه تفنگداران با هلیکوپتر بر روی یک نفتکش بی دفاع بروند و آن را توقیف کنند مورد پذیرش هیچ کشوری نیست.

حسن بهرام نیا، عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم ضمن محکوم کردن اقدام دولت بریتانیا در توقیف نفت کش ایرانی در تنگه جبل الطارق با تاکید بر اینکه اقدام دولت بریتانیا در توقیف نفت کش ایرانی از سوی جامع بین الملل محکوم است، گفت: این اقدام دولت بریتانیا  تعرض مستقیم به حق و حقوق یک کشور است و هیچ محمل قانونی ندارد.

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بریتانیا با توقیف نفت‌کش ایران، اهداف آمریکا را پیش می‌برد، گفت: ایران اسلامی توان مقابله به مثل را برای توقیف نفت کش خود دارد ، تنگه هرمز در محدوده ایران قرار دارد و این‌گونه نیست که تنها زمینه فشار برای آن‌ها مهیا باشد.

همچنین علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنش در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس به نفع هیچ کشوری نیست، گفت: عربستان نباید با نگه داشتن نفت‌کش ایرانی در بندر جده  به دنبال تنش آفرینی در خلیج فارس و بین همسایگان باشد.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *