پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

واکنش الکاظمی و برهم صالح به انفجارهای بیروت

واکنش الکاظمی و برهم صالح به انفجارهای بیروت

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با «میشل عون» همتای لبنانی خود، مراتب همدردی و همبستگی دولت و ملت عراق را از حادثه انفجار بیروت ابراز کرد.

به گزارش ایرنا و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهوری عراق، صالح در این تماس که در پی انفجار بیروت به جان باختن و زخمی شدن شماری از شهروندان پایتخت لبنان انجامید، با میشل عون گفت وگو کرد.

وی، ضمن اعلام همبستگی دولت و ملت عراق با مردم و دولت لبنان، این حادثه را به خانواده جان‌باختگان تسلیت گفت و برای زخمی شدگان طلب شفای عاجل کرد.

میشل عون نیز از همدردی رئیس جمهوری و ملت عراق و روح برادری میان دو ملت قدردانی کرد.

در همین حال، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز با صدور بیانیه ای همبستگی دولت و ملت عراق را با مردم و دولت لبنان اعلام کرد.

در بیانیه الکاظمی آمده است که دولت و مردم عراق در انفجار روز سه شنبه بیروت همبستگی و هم‌دردی خود را با مردم و دولت لبنان ابراز می کنند.

وی ادامه داده که دولت و ملت عراق در این مصیبت، آماده کمک و ایستادن در کنار مردم لبنان هستند.
در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ای در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، عصر سه‌شنبه انفجار مهیبی رخ داد.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، صدای انفجار به قدری شدید بوده که در پایتخت و حومه شنیده شده است و نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

رسانه‌های لبنانی به نقل از وزیر بهداشت لبنان گزارش دادند؛ تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰ نفر در پی این انفجار به بیمارستان منتقل شدند و دستکم ۶۳ نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند.
«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان سه‌شنبه شب در پی وقوع انفجار در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی روز چهارشنبه را عزای عمومی در کشور اعلام کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *