سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

وزیر دفاع روسیه خواستار تحویل تجهیزات نظامی به خطوط مقدم در اوکراین شد

وزیر دفاع روسیه خواستار تحویل تجهیزات نظامی به خطوط مقدم در اوکراین شد

 سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در ویدئویی که پنجشنبه شب توسط سرویس مطبوعاتی این وزارتخانه منتشر شد، خواستار تحویل سریع تجهیزات نظامی مورد نیاز نیروهای روسی به خطوط مقدم نبرد در اوکراین شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، شویگو گفت: دشمن از صبح پنجشنبه تلاش کرد تا پیشروی کند و تنها در عرض دو ساعت، نیروهای روسی موفق شدند ۳۰ تانک و ۱۰ خودروز زرهی IFV نیروهای اوکراین را منهدم کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین با آغاز حملات نیروهای اوکراینی، ارسال هرچه سریع‌تر تجهیزات مورد نیاز نیروهای روسی به خطوط مقدم از اهمیت بسیار برخوردار است و این امر باید با سرعت تحقق پذیرد.

به نوشته سی‌ان‌ان، شویگو ساعاتی پیشتر اعلام کرده بود: نیروهای روسیه چهار حمله شبانه را در منطقه زاپوروژیا در جنوب اوکراین دفع کرده‌اند.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه، شویگو این درخواست را در جریان بازدید از نیروهای منطقه نظامی غربی این کشور مطرح کرد، جایی که وی از آماده‌سازی تجهیزات و تسلیحات زرادخانه‌ها و انبارهای ذخیره مهمات بازدید کرد.

در این بیانیه آمده است: شویگو دستور داد محدودیت‌های زمانی برای پذیرش خودروها از شرکت‌های تولیدکننده کاهش یابد و در کمترین زمان ممکن آماده انتقال به واحدهای نیروهای مسلح روسیه شوند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، شویگو در این بازدید، بر آماده‌سازی و ارسال به موقع انواع مهمات و موشک‌های موردنیاز به واحدهای درگیر در عملیات ویژه نظامی و همچنین گذراندن دوره آمادگی رزمی به‌عنوان بخشی از برنامه آموزش نظامی نیروهای روسیه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی از قول مقام‌های نظامی اوکراین نوشت که این کشور ضد حملات خود را برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده اوکراین علیه روسیه آغاز کرده است.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از مقامات نظامی اوکراینی که نامی از آنها نبرد، اعلام کرد که نیروهای اوکراینی ضد حملات خود را علیه نیروهای روسی به منظور بازپس‌گیری مناطق اشغال شده این کشور آغاز کرده‌اند.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده بود که کی‌یف به زودی عملیات نظامی را برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده توسط روسیه آغاز خواهد کرد.

همزمان شبکه خبری الجزیره نیز از قولشویگو وزیر دفاع روسیه نوشت: چهارشنبه شب، نیروهای اوکراینی تلاش کردند تا خط دفاع نیروهای این کشور را در محور زاپوروژیا بشکنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *