جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

ونزوئلا و کوبا اتهام های وزیر خارجه آمریکا علیه این دو کشور را رد کردند

ونزوئلا و کوبا اتهام های وزیر خارجه آمریکا علیه این دو کشور را رد کردند

* آمریکا در حال حاضر به کانون همه‌گیری کرونا تبدیل شده که بیش از ۶۱ هزار جان باخته داشته است. برعکس در ونزوئلا ما به نرخ ۴۳ درصد بهبودی بیماران دست یافته‌ایم و شمار مرگ‌و میر ناشی از ابتلا به کرونا نیز کم است.

تهران- ایرنا- وزیران امور خارجه ونزوئلا و کوبا سخنان مداخله جویانه و اتهام های اخیر « مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا علیه کاراکاس و هاوانا را محکوم کردند.

به گزارش شبکه تله سور، خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا روز گذشته (چهارشنبه) از آمریکا خواست دیگر از نام کشور ونزوئلا برای ایجاد جنجال و پنهان کردن ناکامی‌های واشنگتن استفاده نکند.

وی عنوان کرد: آمریکا در حال حاضر به کانون همه‌گیری کرونا تبدیل شده که بیش از ۶۱ هزار جان باخته داشته است. برعکس در ونزوئلا ما به نرخ ۴۳ درصد بهبودی بیماران دست یافته‌ایم و شمار مرگ‌و میر ناشی از ابتلا به کرونا نیز کم است.

این موضع‌گیری آرئاسا در پاسخ به مداخله‌های اخیر ماپک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا مطرح شده است.

در همین حال برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا نیز موضع‌گیری اخیر مایک پمپئو علیه اقدامات حمایتی بهداشتی- پزشکی کوبا از کشورهای جهان در مقابله با کرونا را محکوم کرد.

رودریگز در صفحه توئیترش اتهام‌زنی پمپئو در مورد بهره ‌برداری سیاسی دولت هاوانا از اعزام کادردرمانی کوبایی به کشورهای جهان را رد کرد.

وی در این توئیت نوشت: آمریکا به دنبال بی‌اعتبار کردن اقدامات کادر درمانی ما بوده است؛ کادر درمانی که جامعه جهانی آن را به رسمیت می‌شناسد و خواستار بهره بردن از خدمات آن است. این دوران زمان همبستگی با کشورهاست نه نشان دادن فرومایگی.

میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا نیز ضمن تحسین اقدامات کادر درمانی این کشور به شدت از تلاش دولت واشنگتن در بی اعتبار کردن کادر درمانی کوبا انتقاد کرد.

دولت ترامپ از زمان روی کارآمدن فشارها علیه ونزوئلا و کوبا را تشدید کرده است. دولت کاراکاس آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه ونزوئلا متهم کرده و دولت هاوانا نیز کاخ سفید را به تشدید فشارهای اقتصادی با هدف زمین گیر کردن اقتصاد کوبا متهم کرده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *