پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

پاسخ «بسیار سریع و شدید» ایران به روایت رسانه آمریکایی

پاسخ «بسیار سریع و شدید» ایران به روایت رسانه آمریکایی

* ما انتظار این اقدام تلافی جویانه ایران را داشتیم اما خود من فکر نمی کردم که این واکنش بسیار سریع و شدید باشد اما این چیزی است که اتفاق افتاده است.

تهران-ایرنا- شبکه خبری آمریکایی سی ان بی سی با اشاره به «انتقام سخت» ایران با حمله به پایگاه هوایی عین الاسد آمریکا در عراق نوشت: واکنش ایران «بسیار سریع و شدید» بود.

سی ان بی سی افزود، این اقدام کمتر از یک هفته بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا انجام شد و به نقل از یک کارشناس مسائل امنیتی خاورمیانه افزود: خطر واقعی خارج شدن اوضاع از کنترل وجود دارد.

این کارشناس گفت، ما انتظار این اقدام تلافی جویانه ایران را داشتیم اما خود من فکر نمی کردم که این واکنش بسیار سریع و شدید باشد اما این چیزی است که اتفاق افتاده است.

کارشناس مذکور گفت: هنوز برای اظهارنظر درباره واکنش احتمالی آمریکا زود است و تعداد تلفات و خسارات «عامل اصلی» در تعیین اقدام بعدی آمریکا خواهد بود.

وی توضیح داد: اقدام تهران نشان دادکه مقام های این کشور قصد دارند با این حمله به دونالد ترامپرئیس جمهوری آمریکا نشان دهند که آنها هم توانایی آسیب زدن به او را دارند و با کمپین به اصطلاح «حداکثر فشار» رئیس جمهوری آمریکا منزوی نمی شوند.

این کارشناس همچنین گفت: مساله مهم این است که رئیس جمهور ترامپ چه خواهد کرد. زیرا همه چیز به انتخاب دوباره او بستگی دارد. او باید بسرعت تصمیم بگیرد که آیا جنگ با ایران و آشوب ناشی از آن درخاورمیانه کمکی به او در انتخابات آتی خواهد کرد یا باعث شکست او می شود.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی  دولت ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *