شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

پاسخ ظریف به پرسش های اساتید، محققان، تجار و روزنامه نگاران برجسته ژاپنی

پاسخ ظریف به پرسش های اساتید، محققان، تجار و روزنامه نگاران برجسته ژاپنی
*طرفین در این دیدار درخصوص روابط دو جانبه، آخرین تحولات و تحرکات دیپلماتیک درخصوص اجرای برجام، مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله شرایط در خلیج فارس و خاورمیانه و سایر موضوعات مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

تهران- ایرنا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح امروز (چهارشنبه) به وقت محلی در موسسه امور بین المللی ژاپن ( JIIA) درخصوص سیاست خارجی ایران و چشم انداز آینده برجام و تنش های جاری در منطقه سخنرانی کرد و به سوالات اساتید، محققان، تجار و روزنامه نگاران برجسته ژاپنی پاسخ داد.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت امور خارجه،‌ همچنین کن ماتسزاوا رئیس و هیرویوکی یوشیتا عضو هیات مدیره “شورای تعاملات دوستی بین الملل ژاپن” صبح امروز در محل اقامت ظریف با وی دیدار و گفت وگو کردند و گزارشی از اقدام های خود درخصوص توسعه روابط دو کشور ایران و ژاپن ارائه کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که عصر روز گذشته (سه شنبه) به وقت محلی وارد ژاپن شد در شهر بندری یوکوهاما با کونو تارو وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

طرفین در این دیدار درخصوص روابط دو جانبه، آخرین تحولات و تحرکات دیپلماتیک درخصوص اجرای برجام، مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله شرایط در خلیج فارس و خاورمیانه و سایر موضوعات مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر به ژاپن به چین رفت و با «وانگ یی» وزیر امور خارجه آن کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفت وگوهای دو طرف بود.

ظریف در ادامه سفر آسیایی خود قرار است امروز چهارشنبه راهی مالزی شود.

چین و ژاپن از شرکای اقتصادی و خریداران سنتی نفت ایران هستند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *