پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” پمپئو ” : ” ترامپ ” کوری عامدانه ما در قبال ایران را متوقف کرد .

” پمپئو ” : ” ترامپ ” کوری عامدانه ما در قبال ایران را متوقف کرد .

شبکه فاکس نیوز روز جمعه به نقل از پمپئو وزیر خارجه آمریکا گزارش داد ، واشنگتن ماه آینده میلادی ( فوریه ) نشستی با شرکت سران کشورها در باره ایران برگزار خواهد کرد .

سرویس بین الملل ” رواپرس ” :

” پمپئو ” در مصاحبه با فاکس نیوز با اعلام اینکه این نشست 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) در لهستان برگزار می شود، گفت: ما ده ها کشور را از سراسر دنیا گرد هم می آوریم. این کشورها بر ثبات در خاورمیانه و صلح و آزادی و امنیت در این منطقه تمرکز خواهند کرد و یکی از عناصر مهم آن، این است که اطمینان حاصل کنیم که ایران نفوذ بی ثبات کننده ای ندارد.
پمپئو اظهار کرد که کشورهایی از آسیا، آفریقا، نیمکره غربی، اروپا و خاورمیانه در این نشست حضور خواهند یافت.
پمپئو درحال حاضر در سفر خاورمیانه ای به سر می برد. وی ابتدا به اردن و عراق و سپس به قاهره رفت. و در سخنانی در دانشگاه آمریکایی قاهره تلاش کرد سیاست خاورمیانه ای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را تشریح کند.
وی در این سخنرانی بدون نام بردن از باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به انتقاد از سیاست های وی در منطقه پرداخت و رویکرد واشنگتن در آن زمان در قبال خیزش های مردمی در کشورهای عربی و همچنین توافق هسته ای با ایران را اشتباه توصیف کرد.
پمپئو ادعا کرد: ترامپ کوری عامدانه ما در قبال ایران را متوقف کرد و از توافق هسته ای شکست خورده با وعده های کذب آن خارج شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *