جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

ژنرال «رائول ایسیاس» بازداشتی ونزوئلا : قرار بود طرح کودتا در ونزوئلا با حمایت اسرائیل و آمریکا اجرا شود .

ژنرال «رائول ایسیاس» بازداشتی ونزوئلا : قرار بود طرح کودتا در ونزوئلا با حمایت اسرائیل و آمریکا اجرا شود .
*مادورو : «ما به‌دنبالشان هستیم (طراحان کودتا) و آن‌ها را تک به تک می‌گیریم. امروز یکی از رهبران آن‌ها را گرفتیم، یک ژنرال بازنشسته».
رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت اعترافات یکی از سران کودتا علیه دولت نشان می‌دهد آن‌ها قصد داشتند ده‌ها نفر را ترور کنند.
 «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد طراحان کودتای جدید علیه دولت، قصد داشتند ده‌ها عضو ارتش و «کالکتیوو» گروه شبه نظامی حامی دولت را ترور کنند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، مادور روز چهارشنبه گفت:‌ «یکی از آن‌ها [طراحان کودتا] گفت آن‌ها ۳۰، ۴۰ یا ۶۰ عضو کالکتیوو را می‌کشند».

وی افزود طراحان کودتا همچنین قصد داشتند تمامی نظامیانی که سر راهشان قرار داشتند ترور کنند.

مادورو گفت: «ما به‌دنبالشان هستیم (طراحان کودتا) و آن‌ها را تک به تک می‌گیریم. امروز یکی از رهبران آن‌ها را گرفتیم، یک ژنرال بازنشسته».

لازم به یادآوری است :

دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) در مصاحبه ای اعلام کرد یک کودتا علیه دولت را خنثی کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، «یورگ رودریگز»، وزیر ارتباطات و فرهنگ ونزوئلا نیز در این راستا تصریح نموده بود که این طرح، علاوه بر کودتا، توطئه برای ترور «نیکلاس مادورو» را نیز شامل می‌شده است.

وزیر ونزوئلایی گفته کودتاگران قرار بود ژنرال «رائول ایسیاس» که از سال ۲۰۰۹ بازداشت شده است را آزاد کرده و او را به عنوان رئیس‌جمهور معرفی کنند. وی تصریح کرد در این طرح قرار بود هم از افسران بازنشسته و هم از افسران در حال خدمت این کشور استفاده شود.

رودریگز ویدئویی از اعترافات ژنرال ایسیاس نشان داد که او در در آن اعتراف کرده که طرح این کودتا قرار بوده با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی و آمریکا اجرا شود.

نیکلاس مادورو پیش از این گفته بود شواهدی در دست دارد که دولت آمریکا در تلاش است بعد از راه‌اندازی کودتا در ونزوئلا، «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان این کشور را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور منصوب کند.

منبع : فارس

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *