چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

اخبار داغ

کری: ترامپ به بحران جهانی تبدیل شده است

کری: ترامپ به بحران جهانی تبدیل شده است

وزیر اسبق امور خارجه آمریکا با انتقاد شدید از سیاست‌های دولت ترامپ گفت: ترامپ رییس جمهوری به معنای واقعی کلمه خود به بحران جهانی تبدیل شده است. 

به گزارش ایرنا از واشنگتن تایمز، جان کری شامگاه سه شنبه به خبرنگران گفت: ترامپ به ایستادگی ملت در سراسر جهان آسیب رسانده و رویکرد نامنظم او اقتصاد قدرتمندی را که وی از دولت اوباما و بایدن به ارث برده ، تضعیف کرده است.

کری نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۴ آمریکا افزود: آنچه دونالد ترامپ به ارث برد یک اقتصاد رو به رشد و یک دنیا احترام بود.

به گفته کری، ترامپ به هرج و مرج جهانی به معنای واقعی کلمه تبدیل شده است و ملت ما و جهان، در معرض خطر بسیار بیشتری قرار دارند.

وزیر اسبق خارجه آمریکا افزود: عدم رهبری کاخ سفید باعث تقسیم کشور و خلاء قدرت جهانی شده است.

کری تاکید کرد: برای اولین بار در حافظه من به عنوان یک شخص عادی، ایالات متحده دیگر رهبر جهان آزاد نیست. جهان در حال حاضر یک رهبر جهان آزاد ندارد.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا موجی از انتقادات علیه عملکرد دولت ترامپ به راه افتاده است.

میشل اوباما بانوی اول پیشین آمریکا در انتقاد شدید از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور گفت، ترامپ رئیس‌جمهوری اشتباه برای آمریکا است و اگر تصور می‌کنید که اوضاع از این بدتر نخواهد شد، اشتباه می‌کنید. از این بدتر هم در راه است.

وی در اولین شب مجمع حزب دموکرات گفت: اگر فکر می‌کنید اوضاع بدتر نمی‌شود، به من اعتماد کنید، اگر تغییری در این مسیر ایجاد نکنیم اوضاع بدتر خواهد شد.

انتخابات برای تعیین پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او سوم نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان ۹۹ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *