جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

یک پژوهشگر بین المللی: تعداد گورهای جمعی داعش در عراق ،شگفت آور است

یک پژوهشگر بین المللی: تعداد گورهای جمعی داعش در عراق ،شگفت آور است

کریستین ریچر ،رییس گروه بین المللی تحقیق درباره جنایات داعش در عراق گفت: تعداد بسیار بالای گورهای دسته جمعی به جا مانده از کشتارهای داعش در عراق شگفتی آور است .

به گزارش آناتولی وی این مطلب را در حاشیه یک کنفرانس درباره این گروه تروریستی دربرلن با هدف بررسی موضوع کمکهای مالی به افراط گرایان بیان کرد و افزود: با درنظر گرفتن این گورهای جمعی در کنار سایر فاکتورها ، می توان به تعداد کسانی که بدست داعش کشته شده اند دست یافت.

وی گفت: متاسفانه برای شناسایی این گورها از لحاظ وقت در مضیقه هستیم زیرا گذشت زمان شرایط اجساد را تغییر می کند ولی به هرحال نهایت تلاش خود را می کنیم.

ریچرادامه داد: می توان رد پولهایی که به این گروه داده می شود را گرفت و به حامیان تفکر بانیان این جنایتهای وحشیانه رسید ، ضروری است که مسوولان برنامه ریزی برای این جنایات ، صرفنظر از پست و مقامشان ، به دادگاه معرفی و محاکمه شوند .

ریچر توضیح داد: جنایات جنگی که داعش مرتکب شد  براساس بوروکراسی بالایی سازماندهی شده اند ، این اقدامات فردی نبوده به نظر می‌رسد بسیار برنامه‌ریزی شده بود و وضعیت گورها هم موید این واقعیت است همه چیز نشان می‌دهد که فرماندهان عالی رتبه این گروه همزمان از تحولات میدان نبرد نیز کاملا آگاه بودند.

وی خاطرنشان کرد علاوه بر تجهیزات ذخیره اطلاعات و تلفن‌های همراه، از گروه داعش اسناد بسیار زیادی به جا مانده که در دست ارزیابی و مستندسازی هستند،

ریچر دادستان فدرال سابق آلمان بوده که هم اکنون ریاست تیم تحقیقاتی سازمان ملل متحد (یونیتاد) را که از سپتامبر گذشته در بغداد مستقر است، برعهده دارد.

وی بیش از یک دهه است که در مورد جنایات جنگی، نسل کشی و جنایات علیه بشریت، از جمله جنایات در رواندا و سوریه تحقیق می کند . ریچر ریاست دپارتمان حقوق کیفری بین‌المللی در دادستانی شهر کارلسروهه آلمان را بر عهده داشت و یونیتاد نیز برای کمک به مسولان عراقی در افشای جنایات داعش فعالیات می کند

داعش در تابستان ۲۰۱۴  حدود یک سوم خاک عراق را اشغال کرد وتاسال ۲۰۱۷ دراین مناطق بود .هنوز هم گروهای مخفی تابع این سازمان تروریستی در مناطق وسیعی از عراق حضور دارند وهر از چندگاه حملاتی مرگبار در این کشور انجام می دهند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *