جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

۲۰۰ سامانه آمریکایی «هیمارس» در اوکراین منهدم شد

۲۰۰ سامانه آمریکایی «هیمارس» در اوکراین منهدم شد

در تازه‌ترین آمار از تلفات نیروهای اوکراینی، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد ارتش این کشور در ماه گذشته ۳۴ جنگنده اوکراینی را سرنگون و نزدیک به ۴۰۰ سامانه موشکی ضدتانک را منهدم کرده است.

به گزارش مهر به نقل از ریانووستی، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور در عملیات نظامی در اوکراین تاکنون ۲۰۰ سامانه آمریکایی «هیمارس» را منهدم کرده است.

شویگو که روز شنبه در یک نشست خبری در مسکو درباره تحولات جنگ در اوکراین صحبت می‌کرد گفت: ارتش روسیه در عملیات نظامی ویژه در اوکراین، تاکنون ۳۹۶ سامانه موشکی ضدتانک جاولین، ۶ موشک‌انداز، و بیش از ۲۰۰ سامانه ضدموشکی هیمارس، ۳۳ سامانه آمریکایی هویتزر ام -۷۷۷ و ۵ سامانه موشکی ضد تانک هارپون را منهدم کرده‌اند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه افزود: تنها در ماه گذشته، ۳۴ جنگنده اوکراینی سرنگون شدند، ۳۹ موشک توچکا-یو رهگیری شد و همچنین ۲۲۶ پرتابگر چندمنظوره منهدم شد.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات جنگ‌افروزانه آمریکا و کشورهای غربی در جنگ اوکراین گفت: ارسال گسترده و بی‌رویه سلاح‌های غربی به اوکراین، امنیت منطقه را به صورت جدی تهدید می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد به منظور «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک سران جمهوری‌های دونباس (در شرق اوکراین)، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر می‌کند. منطقه شرق اوکراین روس‌تبار هستند و سالهاست که هدف حملات مداوم ارتش دولت مرکزی اوکراین هستند؛ در اوایل اسفند این مناطق اعلام خودمختاری کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *