سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

حزب الله: چیزی جز شکست و ناامیدی نصیب دشمنان مقاومت در لبنان نشده است

حزب الله: چیزی جز شکست و ناامیدی نصیب دشمنان مقاومت در لبنان نشده است

به گزارش تسنیم، «حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان  اعلام کرد، کشور ما در حال حاضر نیاز به آرامش و کاهش شدت رقابت‌ها و اتهامات دارد.  شرایط به مرز غیرقابل تحملی رسیده؛ اما نباید ناامید شد. می‌توان کشور را نجات داد و به این منظور نیاز به همکاری و تدوین برنامه‌های عملی و عدم وابستگی به طرف‌های خارجی داریم.

به نوشته العهد، حسن فضل الله افزود، طرفهایی از خارج، مقاومت و محیط آن را هدف گرفته‌اند اما چیزی جز شکست و ناامیدی نصیبشان نشد. نه محاصره و نه تحریم و نه انتخابات و نه این همه سر و صدا و تحریکاتی که دشمنان انجام می‌دهند نمی‌تواند معادله داخلی را تغییر دهد؛ زیرا این معادله مبتنی بر پایگاه‌های مردمی لبنان است و مقاومت قدرت خود را از ملت می‌گیرد و در مسیر حمایت از کشور و احیای آن جهاد می‌کند.

این نماینده حزب الله در پارلمان لبنان افزود، متاسفانه در حال حاضر ابتکاری  در کشور وجود ندارد و کسانی هستند که چشم انداز برای پیدا شدن راه حل بحران‌های لبنان را مسدود می‌کنند. این انسداد بزرگ ناشی از رفتار برخی افراد است و این همان چیزی است که در دستگاه قضایی و سیاسی لبنان مشاهده می‌شود.

فضل الله با اشاره به اینکه رویکرد دستگاه قضایی و نهاد سیاسی لبنان بحران‌های کشور را عمیق تر می‌کند ، تاکید کرد، با بحران های زیادی در کشور مواجه هستیم و نیاز به راه حل داریم.  لبنان در مرحله کنونی نیاز به یک همکاری همه جانبه بر مبنای مشارکت ملی دارد و تنها در صورت توافق و اتحاد نیروهای اصلی  می‌تواند نجات یابد.

وی با انتقاد از گفتمان سیاسی برخی از نیروهایی که می‌خواهند به محور دشمن امتیاز بدهند و به کسانی که روی ثبات و امنیت عمومی لبنان شرط‌بندی کرده‌اند خدمات ارائه کنند، اظهار داشت، در لبنان کسانی را می‌بینیم که حاکمیت و منافع ملی و تعهدات ملی را برای جلب رضایت کشورها و طرف‌های خارجی زیر پا گذاشته‌اند.

این نماینده پارلمان لبنان گفت، هم اکنون ما در میان یک نبرد انتخاباتی قرار داریم که در آن برخی قصد دارند هویت سیاسی لبنان را تغییر دهند.  اما افرادی که تصور می‌کنند می‌تواند معادلات ملی لبنان را  تغییر دهند دچار توهم هستند.

این نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد، کشور ما در یک وضعیت فروپاشی و زوال و وضعیت مالی و اقتصادی وخیم قرار دارد و به بدترین مرحله تاریخ خود رسیده است.  اما در این شرایط نیز می‌بینیم کسانی هستند که به هر قیمتی برای دستیابی به دستاوردهای سیاسی تلاش می‌کند.

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان نیز در سخنانی اعلام کرد، بحران اقتصادی و معیشتی که لبنانی‌ها از آن رنج می‌برند بدترین بحران این کشور از دهه‌های گذشته است. اکنون زمان تسویه حساب‌ها و کسب دستاوردهای سیاسی با شرط بندی روی منافع مردم لبنان نیست.

وی تصریح کرد، دولت آمریکا و ابزارهای آن در لبنان و منطقه می‌خواهند جایگاه و هویت لبنان را از طریق کشاندن این کشور به مسیر عادی سازی با دشمن صهیونیستی تغییر دهند.  آنها یک لبنان ضعیف و وابسته می خواهند که به دور از حاکمیت و کرامت ملی تنها در صدد جلب رضایت دیگران باشد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *