پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

مقتدی صدر: گفتگوی محرمانه وجود نخواهد داشت، منتظر گام بعدی باشید

مقتدی صدر: گفتگوی محرمانه وجود نخواهد داشت، منتظر گام بعدی باشید

رهبر جریان صدر با ادعای اینکه گروه های سیاسی مناظره علنی را قبول نکرده اند، گفت که گفتگوی محرمانه ای وجود نخواهد داشت و همه باید منتظر اقدام بعدی باشند.

به گزارش مهر به نقل از شفق نیوز، مقتدی الصدر رهبر جریان صدر مدعی شد که به سازمان ملل پیشنهاد برگزاری یک جلسه گفتگو یا مناظره علنی به صورت زنده با همه گروه‌های سیاسی را مطرح کرده است.

وی افزود: پاسخ ملموسی از سوی گروه‌های سیاسی در این زمینه دریافت نکرده است و پاسخی که از طریق واسطه دریافت شود، فایده‌ای ندارد.

صدر با ادعای اینکه گروه‌های سیاسی هیچ اهمیتی به این مسائل ندادند و بنابراین همه باید منتظر اقدام بعدی ما باشند، افزود: بعد از این، از ما انتظار گفتگوی محرمانه جدید نداشته باشید.

رهبر جریان صدر در پایان مدعی شد که به خاطر ملت و صلح در عراق، امتیاز زیادی داده است.

این در حالی است که گروه‌های سیاسی و مقامات عراق بر گفتگوی ملی به عنوان تنها راه حل برون از بن سیاسی این کشور تاکید می‌کنند.

در همین راستا مصطفی الکاظمی نخست پیش برد امور عراق نشستی را با مقامات سیاسی و رهبران احزاب و گروه‌ها برگزار کرد که جریان صدر در این نشست غایب بود.

شرکت کنندگان در این نشست پایبندی خود به اصول ملی و ایجاد یک راه‌حل برای تمامی بحران‌ها از طریق گفتگو با روحیه‌ای برادرانه و همکاری در راستای حفظ وحدت عراق، امنیت مردم این کشور و ثبات آن و همچنین دائمی بودن نظام دموکراتیک برپایه قانون اساسی را اعلام و در عین حال بر لزوم اولویت دادن به منافع ملی و روحیه همبستگی میان مردم این کشور برای حل بحران سیاسی کنونی در عراق تأکید کردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *