جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

آینده سیاسی و شغلی محمود صادقی، جعفرزاده و وکیلی بعد از پایان دوران نمایندگی

آینده سیاسی و شغلی محمود صادقی، جعفرزاده و وکیلی بعد از پایان دوران نمایندگی

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب این مجلس می گوید که علاوه بر تدریس در دانشگاه و کار وکالت، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها است و در آن قالب هم فعالیت‌های سیاسی خود را پیگیری خواهد کرد.

بیش از ۷۰ درصد ترکیب مجلس یازدهم تغییر کرده است. نمایندگان زیادی باید کوله بار خود را از بهارستان جمع کنند؛ اما آنها به کجا کوچ خواهند کرد و آینده شغلی هرکدام چگونه رقم خواهد خورد؟

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب و پر سروصدای این مجلس از جمله همان نمایندگان است. او  گوید؛ «کار اصلی ام تدریس در دانشگاه است و حالا هم مجددا به دانشگاه باز خواهم گشت.» محمود صادقی البته وکیل دادگستری هم هست و می‌گوید که این شغل را هم ادامه خواهد داد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی هم که این دوره با ردصلاحیت روبرو شد، بعد از دو  دوره حضور در پارلمان ، می گوید که بعد از پایان مجلس دهم به تدریس در دانشگاه ادامه خواهد داد.

هادی قوامی هم بعد از ۱۲ سال تکیه بر صندلی سبز بهارستان، قرار نیست در ۴ سال آینده در پارلمان حضور داشته باشد. او در گفتگویی می گوید عضو هییت علمی دانشگاه فردوسی است و به تدریس در دانشگاه ادامه خواهد داد.

فعالیت سیاسی و رسانه‌ای 

پارلمان در ادوار ۱۰ گانه خود شاهد حضور چهره هایی بوده که فعالیت سیاسی، حزبی و البته رسانه ای آنها بیرون از پارلمان هم مشهود و محسوس بوده است، چهره هایی که راه بازی های سیاسی و حزبی را خوب یاد گرفته اند و گاها در نتیجه همین معادلات راهی بهارستان شده اند و البته گاهی همین معادلات دست آنها را از کرسی نمایندگی کوتاه کرده است.

مجلس دهم هم این قسم نمایندگان حزبی – رسانه ای را به خود دید، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری و مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری، الیاس حضرتی عضو حزب اعتماد ملی و مدیرمسئول روزنامه اعتماد و محمدعلی وکیلی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرمسئول روزنامه ابتکار از جمله این چهره بودند که بعید به نظر نمی رسد با دور شدن از پارلمان به فعالیت های حزبی و رسانه ای خود بیشتر مشغول شوند.

وکیلی در همین رابطه می‌گوید: «اولویت اول من این است که کار رسانه‌ای انجام دهم و درعین حال اگر جایی به کمک من نیاز باشد آماده خواهم بود اما اولویت من پیگیری جدی کار رسانه‌ای است.»

او با اشاره به ادامه فعالیت سیاسی خود بعد از حضور در مجلس دهم تاکید می کند؛ «امروز نیازمند این هستیم که راه طی شده اصلاح‌طلبی نقد و آسیب‌شناسی شود و از نسخه نواصلاح‌طلبی نیز رونمایی شود و این امور را با توجه به تجربه‌ی در مجلس بودن پیگیری خواهم کرد.»

منبع : خبرآنلاین

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *